|
|
|
||
The course introduces students to the issue of providing consulting services in education. Get acquainted with the current system of pedagogical-psychological counseling, in accordance with the current legislation, specifies the competences of the counseling staff of the school counseling workplace, or school counseling facility. It motivates the teacher to cooperate in a targeted way with other experts working in the upbringing and education of children, pupils and students.
Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
The aim of the course is to provide students with information about the current counseling system, to introduce them to the procedures that are currently used in counseling practice.
Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Očekávaná zátěž studenta 5 kreditů x 25 = 125 hod., z toho účast na výuce 24 hod., příprava na přednášky/semináře, studium literatury, příprava práce materiálového typu, příprava na ukončení kurzu 101 hod. Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
HADJ MOUSSOVÁ, Z. a kol. (2005). Pedagogicko-psychologické poradenství I. Vybrané problémy. Praha: UK PedF. HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J. a kol. (2002). Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha: UK PedF. HADJ MOUSSOVÁ, Z. a kol. (2003). Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. Praha: UK PedF. HADJ MOUSSOVÁ, Z., VALENTOVÁ, L. (2002). Poradenské teorie a strategie. Praha: UK PedF. KNOTOVÁ, D. a kol. (2014). Školní poradenství. Praha: Grada. MATĚJČEK, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál. VÁGNEROVÁ, M. (2005). Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum. ZELINKOVÁ, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál. Last update: Svoboda Petr, Mgr. (02.10.2019)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: aktivní účast na setkáních a závěrečném kolokviu, práce materiálového typu. Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Současný systém pedagogicko-psychologického poradenství, legislativní ukotvení, etické aspekty poradenské práce. Úkoly, kompetence a standardy školního poradenského pracoviště. Úkoly, kompetence a standardy pedagogicko-psychologické poradny. Úkoly, kompetence a standardy speciálně-pedagogického centra. Charakteristika vybraných metod, specifických diagnostických situací, závěrů, doporučení, podpůrných opatření. Ilustrace vybraných psychologických a speciálně-pedagogických testů. Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Studující:
Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|