|
|
|
||
The aim of the course is to provide an overall insight into human sexuality and factors of reproductive health in all life periods. The course analyses negative aspects harming reproduction health of adolescents and possible prevention. It includes issues of family planning, infertility and assisted reproduction.
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (12.12.2021)
|
|
||
The aim of the course is to provide an overall insight into human sexuality and factors of reproductive health in all life periods. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (12.12.2021)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 15 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 12 hodin. příprava na zkoušku a zkouška 17 hodin. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (04.01.2022)
|
|
||
Feinmann, J. (2012). Všechno, co by dívka měla vědět o svém menstruačním cyklu. Praha: Svojtka & Co. Fifková, H. & et al. (2009). Sexuální výchova: vybraná témata: výchova ke zdraví: příručka pro učitele. Praha: MŠMT ve spolupráci s VÚP v Praze. Hamanová, J. & et al. (2014). Na cestě k dospělosti, aneb, Na co se nejčastěji ptáte: (pro 11-15leté). Ostrava: Centrum pro rodinu a sociální péči. Machová, J.& Hamanová, J. (2002). Reprodukční zdraví v dospívání. Jinočany : Nakladatelství H&H, 2002. ISBN 80-86022-94-3 Šrámková, T. (2015). Sexuologie pro zdravotníky. Praha: Galén. Šulová, L., Fait, T.& weiss, P. (2011). Výchova k sexuálně reprodukčnímu zdraví. Praha: Maxdorf. Vránová, V. (2010). Výchova k reprodukčnímu zdraví. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Weiss, P. (2010). Sexuologie. Praha : Grada. Zvěřina, J. (2012). Lékařská sexuologie. 1. vyd. Praha: Karolinum. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (12.12.2021)
|
|
||
Conditions for obtaining graded credit: 1) During the semester: - Continuous completion of tasks within the specified deadlines in Moodle. Each task must be rated at least 60%. - Presentation of the selected topic on the announced date at the meeting. 2) Successful completion of the written credit test (min. 75%) - open and closed questions. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (21.12.2023)
|
|
||
1. Repetitorium from somatology and physiology of the genital system. 2. Reproductive health. Development of gender identity. Sexual identification, sexual roles, sexual orientation. Development of sexuality in individual stages of life. Sexual maturation. 3. Menstrual cycle. Sexual dysfunction. 4. Sexually transmitted diseases. 5. LGBT in the Czech Republic. 6. Sexual aberration. 7. Contraception. Planned parenthood. 8. Pregnancy. Abortion. Childbirth. 9. Problems of infertility. 10. Current trends in connection with reproductive health.
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (21.12.2023)
|
|
||
Studující: - vysvětlí vzájemné provázání somatologie, výchovy ke zdraví a reprodukčního zdraví, - popíše a vysvětlí anatomii a fyziologii pohlavního systému, - vysvětlí na příkladech význam reprodukčního zdraví pro člověka, - vyjmenuje a vysvětlí na příkladech typy prevence v souvislosti s reprodukčním zdravím, - vysvětlí v čem spočívá pohlavní identita, sexuální identifikace, sexuální role, - diskutuje o vývoji sexuality v jednotlivých etapách života člověka a sexuálním zrání, - vysvětlí propojení biologického a sociálně-psychologického vývoje dětí s problematikou možného poškození reprodukčního zdraví s akcentem na prevenci, - diskutuje o preventivních prohlídkách a preventivních programech na podporu reprodukčního zdraví, - vyjmenuje a vysvětlí vybrané klíčové pojmy související se sexuálními parafiliemi, - vyjmenuje a vysvětlí na příkladech vybrané sexuální parafilie, - uvede a vysvětlí vybrané sexuálně přenosné choroby. - vysvětlí a uvede na příkladech zdravotní rizika spojená s promiskuitním chováním, - vyjmenuje a vysvětlí vybrané klíčové pojmy související s menstruačním cyklem, - vyjmenuje a vysvětlí na příkladech + a vybraných menstruačních pomůcek, diskutuje o menstruační chudobě, - vyjmenuje a vysvětlí vybrané klíčové pojmy související se sexuálními dysfunkcemi, - diskutuje o LGBT+ problematice v ČR, - vyjmenuje a vysvětlí vybrané klíčové pojmy související s problematikou antikoncepce, - vyjmenuje a vysvětlí na příkladech + a – jednotlivých antikoncepčních metod, - vyjmenuje a vysvětlí vybrané klíčové pojmy související s plánovaným rodičovstvím, - vyjmenuje a vysvětlí vybrané klíčové pojmy související s těhotenstvím a porodem, - diskutuje o problematice domácích porodů, - diskutuje o vzájemném propojení problematiky antikoncepce a plánovaného rodičovství, těhotenství, umělého přerušení těhotenství a neplodností, - vyjmenuje a vysvětlí vybrané klíčové pojmy související s problematikou neplodnosti, - diskutuje nad aktuálními trendy v souvislosti s reprodukčním zdravím. - aplikuje na konkrétních příkladech ze školy praktické propojení s reprodukčním zdravím. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|