|
|
|
||
Field practice in art education allows students to look into the practice of teaching art education in various types of institutions. According to their preferences, students choose one of the internship variants: Orientation internship at school: This type of internship aims to support students' interest in teaching art education and motivate them to further education, incl. continuation of a master's study focused on the preparation of teachers of general education subjects at primary and secondary schools. Teaching practice in leisure facilities: the aim of this type of practice is the systematic support and development of students' competencies in working with primary, secondary and adult pupils in leisure facilities focused on creative arts. An integral part of the goal is the opportunity to get acquainted with various forms and possibilities of art-oriented courses and circles. Assistantship at school: the aim of this type of internship is to get acquainted with the school environment and the content and demands of the work of an art teacher. An integral and important part of the goal is the systematic support and development of students' competencies in the field of individualized, differentiated and inclusive teaching in the primary and secondary school environment. Teaching practice: this type of alternative practice allows students to practice in galleries, museums and other cultural institutions, where after graduation they will be able to apply as lecturers in hobby education in the field of work with works of art and educated educated viewer during its course, they keep records of its course and include them in the pedagogical portfolio.
Last update: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
1) podpořit zájem studentek a studentů o výtvarné vzdělávání v různých institucích 2) uvést studentky a studenty do konkrétních školních a mimoškolních prostředí a situací, které mohou pozorovat, zaznamenávat a reflektovat 3) vést ke kritické reflexi představ, postojů a názorů studentek a studentů vzniklých na základě žákovské zkušenosti a konfrontovat je s tvořícím se profesním viděním a pojetím VV 4) rozvíjet profesní kompetence, znalosti a dovednosti studentek a studentů nutných pro plánování, realizaci a evaluaci výtvarného vzdělávání Last update: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (27.09.2024)
|
|
||
Praxe: 12 Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 60 minut Samostudium literatury (za semestr) 5 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) 5 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) 20 hodin Plnění předmětu Příprava na zápočet 5 hodin Last update: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
- absolvování kurzu před praxemi MOODL (https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=3060, Heslo: BezpecnaPraxeN) - účast na reflektivním semináři na fakultě - účast na praxích a jejich reflexích 12VH - příprava, realizace a reflexe 4 mikrovýstupů během praxe - vypracování zadaných úkolů (pedagogické portfolio: řádně vyplněné a vedené záznamové archy z praxe, reflektivní bilance, fotodokumentace výtvarných prací žáků, konceptová/myšlenková/pojmová mapa) - kolokviální prezentace portfolia Last update: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (27.09.2024)
|
|
||
Orientační praxe ve škole KITZBERGEROVÁ, L.: Didaktika výtvarné výchovy. Praha: PedF, 2014. Dostupné z WWW: BABYRÁDOVÁ, et. al.: Téma – akce – výpověď. Projektová metoda ve výtvarné výchově. Olomouc, 2015 (dostupné on-line) ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V, nejen pro ZUŠ. Praha: PedF, 2001. Asistentská praxe ve škole ŠOBÁŇOVÁ et. al.: Tvoříme společně. Olomouc, 2018 (dostupné on-line) Pedagogická praxe v zařízení pro volný čas CIKÁNOVÁ, Karla. Kreslete si s námi. Vyd. 2. Praha: Aventinum, 1997. ISBN 80-7151-015-7. a další Lektorská praxe FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V.: Muzejní A Galerijní Edukace 1. Vlastní Cestou K Umění. Praha: Univerzita Karlova V Praze, Pedagogická fakulta, 2012 Praha: Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2012. ISBN 978-80-7290-535-5 (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta) ISBN 978-80-7101-111-8 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze). Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Last update: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
1) úvod do pedagogických praxí (organizace semestru, představení vyučujících, škol a institucí, informace k jednotlivým typům praxí) 2) záznamový arch a klíčové didaktické kategorie 3) profesní kompetence: refletivní kompetence vyučujících VV a reflektivní bilance 4) konceptová analýza a konceptová mapa 5) reflexe a diskuze situací a zkušeností z praxí 6) pedagogické portfolio Last update: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (27.09.2024)
|
|
||
očekávané výstupy na straně studentů a studentek (profesní portfolio): - student/ka s oporou v nastudované didaktické literatuře vysvětlí klíčové didaktické kategorie a pojmy VV (KRAU 1.1) - student/ka pozorně pozoruje a pravidelně se účastní praxí, důsledně podle záznamového archu zaznamenává každou pozorovanou výuku a systematicky si vede reflektivní profesní portfolio (KRAU 1, 2, 3, 4, 5) - student/ka strukturuje pozorovanou výuku podle klíčových didaktických kategoriích (k pojmu přiřadí výsek z pedagogické skutečnosti) (KRAU 1, 2, 3, 4, 5) - student/ka formuluje s oporou v nastudované odborné literatuře a s oporou o reflexi pozorované ped. praxe kritéria kvalitního výtvarného vzdělávání (KRAU 1.1, 1.2, 2.5, 4.1 - 4.3) - student/ka navrhne alternativní řešení vybrané pozorované výuky VV (KRAU 1.2, 2.4) - student/ka formuluje (s oporou v nastudované odborné literatuře a na základě vlastní reflektované zkušenosti) vzdělávací potřeby pozorované cílové skupiny (KRAU 2.2, 2.4) - student/ka formuluje a reflektuje vlastní zkušenosti, postoje a názory na výtvarné vzdělávání a respektujícím způsobem je porovnává a diskutuje v rámci studijní skupiny (KRAU 6.1)
KRAU = kompetenční profil absolventa/absolventky učitelství https://msmt.gov.cz/uploads/kompetencni_ramec_absolventa_2023_10.pdf Last update: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (27.09.2024)
|