|
|
|
||
This course introduces students to current theories in the field of art education. Students deepen their analytical and interpretive skills. They also learn to perceive the deeper social and cultural contexts of selected artifacts of art culture. They acquire an understanding of the national curriculum with respect to these contexts, thematizing the content of art education. They expand their functional vocabulary of art education. In practical exercises, they learn to link their ability to work with visual culture works with other important categories of didactic planning. The more extensive content of the Didactics of Art Education II program will allow full curriculum students a deeper dive into the subject matter and will be fulfilled through modification of the requirements for students.
Visual Semiotics and Communication. Analysis, comparison, and evaluation of media and forms of visual communication and art. Visual Literacy. Social and cultural contexts of visual literacy. Inclusive education and cultural habitus.
Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (06.09.2024)
|
|
||
prohloubení analytických a interpretačních schopností studujících; zvládnutí orientace v oblasti státního kurikula; Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (23.09.2024)
|
|
||
zkouška podmínky zkoušky jsou upřesněné v úvodní hodině. Studující by se měli účastnit kurzu v největším možném rozsahu a plnit krátkodobé i dlouhodobější úkoly. Ty by měli být schopni komentovat odborným slovníkem odpovídajícím studjnímu zaměření a pokročilosti studia. Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (06.09.2024)
|
|
||
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Studijní literatura je dále uvedena v MS Teams Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (06.09.2024)
|
|
||
Studující mají být orientovaní v oblasti teoretických východisek oboru výtvarná výchova, mají provádět analýzy a interpretace děl vizuální kultury a vyhledávat a přiřazovat obsahy oficiálního státního kurikula k návrhům výtvarných činností. Last update: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (23.09.2024)
|