|
|
Files | Comments | Added by | |
malba_kresba_skripta.pdf | skripta | MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. | |
zaklady plosne tvorby I-prezentace.pdf | presentation | MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. |
|
||
The course focuses on studio teaching, which reflects the general perception of the work of art. It is the first introduction and meeting of students with historical and contemporary tendencies in fine arts and its subsequent transformation into the pedagogical process. In this course, students will learn the basic principles of surface creation, especially drawing and painting, integrating it into a theoretical context. Through the acquired skills, students develop the ability of artistic vision, thinking and perception of surface imaging. The result of the course is a presentation of the students' exhibition or author's portfolio. Part of the whole process of students' work is continuous reflection and self-evaluation of the art process, which also helps to understand the author's work from the position of art teacher. Understanding and placing one's work in the context of contemporary art, through a visit to an exhibition at a gallery institution. The course focuses on the complex transformation of tacit knowledge acquired during studio teaching into pedagogical practice. The aim of the course is to get acquainted with and subsequently understand the basic functions of artistic expression in fine arts and one's work. And then transform the acquired practical knowledge and art skills into the didactic competencies of the teacher. Brief introduction to techniques of surface expression, contexts of contemporary art; getting acquainted with various didactic procedures in surface artistic expression: painting with acrylic and watercolors (getting acquainted with various painting techniques), drawing with pencil, charcoal; individual consultations, joint visit to an exhibition of contemporary art; presentation of art portfolio or exhibition with reflection.
Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Studující se orientuje v plošné tvorbě. Studující dovede používat základní výtvarné techníky plošné tvorby. Studující vytvoří a reflektuje sérii výtvarných prací.
Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||
Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
zápočet Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
BLÁHA, J., SLAVÍK, J. Průvodce výtvarným uměním V. Praha: SPL, Práce 1997.
Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Praktický seminář. V připadě pandemických opatření bude kurz veden distační výukou přes Microsef Teams. Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Aktivní účast, seminární práce. Výstupem je výstava či prezentace autorského portfolia s vlastní reflexí. V případě pandemických opatření bude upraveno. Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Stručné představení technik plošného vyjadřování, kontexty současného umění; seznámení se s rozmanitými didaktickými postupy při plošném výtvarném vyjadřování: malba akrylovými, vodovými barvami (seznámení se s rozmanitými malířskými technikami), kresba tužkou, uhlem; individuální konzultace, společná návštěva výstavy současného umění; prezentace výtvarného portfolia či výstavy s reflexí. Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
● Studující používá plošné výtvarné techniky (malbu, kresbu). ● Studující charakterizuje základní výtvarné techniky. ● Studující vytvoří a prezentuje portfolio výtvarných prací, ve kterém charakterizuje a reflektuje svoji tvorbu. ● Studující použivá svou výtvarnou tvorbu v rámci didaktického plánování vyučovacích hodin.
Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (09.09.2024)
|