|
|
|
||
The course introduces the terminology and issues of history and theory of art and visual culture of the past and present. Students are acquainted with the selection of basic technical terms, their meaning and their essence. They get to know the meaning of art, its origin and integration into the visual culture of human civilization and the importance of art and its tools for cultivating humanity and human lifestyle. The second face of the course is to get acquainted with the creative intervention of man in visuality, with the emergence of visual communication, the first artefacts and prehistoric buildings. Architecture and art of the oldest civilizations.
An important part of the course is the study of basic literature and a visit to museums with prehistoric and ancient monuments of art culture, supplemented by a visit to exhibitions and exhibitions of contemporary art.
The aim is to gain the competence to understand the professional aspects of art and art culture and to express oneself about them in understood and internalized professional terms. 1) Basic technical concepts of art culture and art theory. Basic literature. 2) Basic technical concepts of art culture and art history. Basic literature and its search. 3) Prehistory, the emergence of a visually communicating object - the emergence of art, depicting and ornamental artefact. 4) The first civilization, monumental architecture, the first states and their art.
Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.10.2024)
|
|
||
Studující aktivně směřují k pochopení hlavních konceptů umění a jeho funkcí ve společnosti. Budují si základy autentické divácké, autorské a pedagogické zkušenosti směřující k porozumění uměleckému dílu a jeho poučenému uchopení. Orientují se v základní odborné literatuře a dalších zdrojích a rozšiřují jejich znalost; uvědomují si význam primárních zdrojů. Postupně si doplňují faktické znalosti dějin a teorie výtvarného umění (věd o umění). Učí se důsledně užívat odborný jazyk. Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 60 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 30 minut Samostudium literatury (za semestr) 20 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) 20 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) 5 hodin
Plnění předmětu Seminární práce 10 hodin Příprava na zápočet 12 hodin Příprava na zkoušku a zkouška 20 hodin Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
zápočet: - aktivní účast na seminářích, průběžné plnění zadaných úkolů (prezentace k tématům, představení vybrané literatury), seminární práce a test - zápočet je podmínkou pro přihlášení ke zkoušce
zkouška: prokázání pochopení základních pojmů z oblasti dějin a teorie umění, základních znalostí o počátcích vizuální kultury, pravěku a o předantických starověkých kulturách při zkoušce testem Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
GOMBRICH, Ernst Hans. Příběh umění. Praha: Argo 2006. ISBN 978-80-7203-143-6
Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: - aktivní účast ve výuce - plnění průběžných úkolů - příprava a prezentace výstupu na zvolené téma Požadavky ke zkoušce: - včasné odevzdání textu na zvolené téma - zdárné absolvování odborné debaty nad textem Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Studující vnímají a interpretují umění a vizuální kulturu jako součást proměnlivé společenské skutečnosti; uvědomují si a reflektují vlivy, které je spoluvytvářejí. Studující prohlubují a rozšiřují své znalosti dějin a teorie umění (věd o umění) především studiem primárních zdrojů. Studující cílevědomě propojují vlastní diváckou a autorskou zkušenost s teoretickými poznatky. Studující cílevědomě směřují k prohloubení dovedností v oblasti vnímání, chápání a interpretace uměleckých děl. Last update: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|