|
|
|
||
The course introduces students to the issues of selected minorities and the possible effects of social disadvantage on the education of students. The basic starting point is the broad context of social disadvantage, including cultural, ethnic, linguistic and socio-economic differences, which can create barriers in the education of children and students. Special attention is paid to the specific situation of people from socially excluded locations and the status of foreigners in the Czech Republic. Furthermore, the subject focuses on support measures in the education of children and students with social disadvantages and on the possible support of these students in cooperation of school institutions with social services.
Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Studující
Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 24 hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 30 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 50 hodin Příprava na zápočet, seminární práce: 30 hodin celkem Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (06.09.2023)
|
|
||
Min. 70 % účast na výuce, prezentace seminární práce. Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
BOŘKOVCOVÁ, M.Romský etnolekt češtiny: případová studie. Praha: Signeta, 2006. ISBN 80-903325-3-6. FELCMANOVÁ, L., HABROVÁ, M. a kol. Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4692-9. Dostupné také z: http://katalogpo.upol.cz/ KOLEKTIV AUTORŮ. Mají na to! Jak podpořit sociálně znevýhodněné děti na ZŠ. Praha: Člověk v tísni, 2013. Dostupné také z: http://www.clovekvtisni.cz/uploads/file/1370963166-majinato_web.pdf NĚMEC, Z. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Praha: VerlagDashöfer, 2019. ISBN 978-80-87963-84-5. NĚMEC, Z. Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Praha: Nová škola, 2014. ISBN 978-80-903631-9-9. Dostupné také z: http://www.asistentpedagoga.cz/vychazi-metodika-prace-asistentu-pro-zaky-se-socialnim-znevyhodnenim NIKOLAI, T. (ed.) a kol. Příběhy ze špatné čtvrti aneb jak pracovat s tématem segregace nejen ve školství. Praha: Člověk v tísni, 2007. ISBN 978-80-86961-45-3. Dostupné také z: https://www.varianty.cz/publikace/41-pribehy-ze-spatne-ctvrti. RADOSTNÝ, L., TITĚROVÁ, K., HLAVNIČKOVÁ,P.,MOREE, D., NOSÁLOVÁ, B., BRYCHNÁČOVÁ, I. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. Praha: Meta o.s. – Sdružení pro příležitosti mladých migrantů. 2011. ISBN 978-80-254-9175-1. Dostupné také z: https://www.meta-ops.cz/metodicke-a-vyukove-materialy ŠOTOLOVÁ, E. Vzdělávání Romů. Vyd. 4., V nakl. Karolinum 2., rozš. a upr. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1909-5. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (16.01.2020)
|
|
||
Obsah: Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE dostupné na: https://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=695 Název kurzu: Edukace minorit https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7607 vstup pro hosty klíčem: akreditace Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (13.03.2020)
|
|
||
Studující
Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|