|
|
|
||
Students will gain an overview of the starting points and principles of supporting people with intellectual disabilities in the context of psychosocial and cognitive peculiarities of intellectual disabilities. They will acquire basic terminology, become familiar with the etiology of intellectual disability. The aim of the course is to develop critical, independent thinking in students, to describe changes in the position of people with intellectual disabilities in society, their causes and consequences for the theory and practice of special education and other helping professions.
Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (11.09.2022)
|
|
||
Studující
Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 139 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 24 hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 20 hodin · seminární práce 20 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 43 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (03.02.2022)
|
|
||
Povinná účast na cvičeních min. 70 %. Absolvování zkoušky - testu, v případě neúspěchu dva opravné pokusy. Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (11.09.2022)
|
|
||
ČERNÁ, M., ŠIŠKA, J., STRNADOVÁ, I., TITZL, B., KAINOVÁ, T. Česká psychopedie. Praha: Portál, 2015, ISBN 978-80-246-1565-3. HANÁK, P. a kol. Metodika práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků s mentálním postižením nebo s oslabením kognitivního výkonu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4452-9. VALENTA, M., MULLER, O. Psychopedie, teoretické základy a metodika. Olomouc, 2013. ISBN 978-80-7320-. ŠIŠKA, J., BEADLE-BROWN, J., KÁŇOVÁ, Š., ŠUMNÍKOVÁ, P. Social Inclusion through Community Living: Current Situation, Advances and Gaps in Policy. In Practice and Research. SocialInclusion, 6(1), 94-109. 2018. FRANIOK, P. Vzdělávání osob s mentálním postižením: (inkluzivní vzdělávání s přihlédnutím k žákům s mentálním postižením). Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7368-150-1 Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (16.01.2020)
|
|
||
Obsah: Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (11.09.2022)
|
|
||
Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE dostupné na: https://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=695 Název kurzu: Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s mentálním postižením https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7568 vstup pro hosty klíčem: akreditace Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (13.03.2020)
|
|
||
Studující
Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|