|
|
|
||
The aim of the course is to familiarize students with expressive therapies in a special pedagogical concept, in more detail with occupational therapy, so that students are able to understand the principles of creating occupational therapy goals, the structure of the occupational therapy process and sessions/lessons. Attention will also be paid to the specifics of occupational therapy application for selected groups of people requiring therapeutic support. Emphasis will be placed on connecting theoretical knowledge and students' own experiences obtained through practical demonstrations of occupational therapy methods and techniques.
Last update: Valešová Malecová Barbara, Mgr., Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
Studující rozvíjí své kompetence v oblasti plánování a sestavení ergoterapeutického programu, jednotlivých ergoterapeutických sezení a ergoterapeutických techník/aktivít. Studující reflektuje své zkušenosti ze zážitých ergoterapeutických technik. Last update: Valešová Malecová Barbara, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodin. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 10 hodin · zpracování seminární práce 24 hodin Příprava na zápočet: 20 hodin celkem
Last update: Valešová Malecová Barbara, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Last update: Valešová Malecová Barbara, Mgr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Povinná literatura HORŇÁKOVÁ, M. Činnostná terapia v liečebnej pedagogike. Bratislava : Creativpress, 1995. 79 s. ISBN 80-7131-021-2 JELÍNKOVÁ, J. a kol. Ergoterapie. 1. vyd. Praha : Portál, 2009. 274 s. ISBN 978-80-7367-583-7. KOVÁČOVÁ, B. Ergoterapia v ranom a v predškolskom veku. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2014. ISBN 978-80-89700-01-1. MÜLLER, O. a kol. Terapie ve speciální pedagogice. 2. přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4172-7. VODÁKOVÁ, J.a kol. Speciální pracovní výchova a ergoterapie. 2.vyd. Praha: UK PedF, 2007. 90 s. ISBN 978-80-7290-322-1. Doporučená literatura: KLUSOŇOVÁ, E. Ergoterapie v praxi. Brno: Národní centrum ošetřovatelství (NCO NZO), 2011. 264 S. isbn 9788070135358. VODÁKOVÁ, J. a kol.: Speciální pracovní výchova a ergoterapie. Praha: UK PedF UK, 2003. ISBN 80-7290-113-3. VODÁKOVÁ, J.: Ergoterapie – základní informace pro pedagogy. Vychovávatel, 2003, roč. 48, č.7, s. 23-25. ISSN 0139-6919. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (23.04.2020)
|
|
||
První část hodiny - přednáška (teoretický výklad) Druhá část hodiny - zážitková forma - studenti si vyzkoušejí vybrané egoterapeutické techniky Last update: Valešová Malecová Barbara, Mgr., Ph.D. (06.09.2022)
|
|
||
Obsahové zaměření 1. Vymezení expresivních terapií. 2. Vymezení ergoterapie. 3. Okruhy činností využívaných v ergoterapii. 4. Typy ergoterapie. 5. Charakteristika ergoterapeuta a jeho uplatnění. 6. Využití ergoterapie. 7. Ergodiagnostika, hodnocení prostředí, hodnocení ADL, analýza činností. 8. Struktura ergoterapeutického programu a střetnutí, principy tvorby cílů ergoterapeutického programu,organizační náležitosti, výběr činností. 9. Intervence zaměřené na nácvik ADL. 10. Specifika ergoterapie u vybraných skupin osob vyžadujících terapeutickou podporu: osoby s mentálním znevýhodněním; děti s poruchami řeči; osoby se zrakovým postižením; osoby s poruchami sluchu; osoby se zdravotním znevýhodněním; děti s PAS aj. Last update: Valešová Malecová Barbara, Mgr., Ph.D. (27.09.2022)
|
|
||
Last update: Valešová Malecová Barbara, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|