|
|
|
||
The aim of the course is to familiarize students with expressive therapies in a special pedagogical concept, in more detail with dramatherapy, so that students are able to understand the principles of creating dramatherapy goals, the structure of the dramatherapy process and sessions/lessons. Attention will also be paid to the specifics of the application of dramatherapy for selected groups of people requiring therapeutic support. Emphasis will be placed on linking theoretical knowledge and students' own experiences gained through practical demonstrations of dramatherapy methods and techniques.
Last update: Valešová Malecová Barbara, Mgr., Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
Studující rozvíjí své kompetence v oblasti plánování a sestavení dramaterapeutického programu a jednotlivých dramaterapeutických sezení. Studující reflektuje své zkušenosti ze zážitých dramaterapeutických technik. Last update: Valešová Malecová Barbara, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodin. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 10 hodin · zpracování seminární práce 24 hodin Příprava na zápočet: 20 hodin celkem
Last update: Valešová Malecová Barbara, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Last update: Valešová Malecová Barbara, Mgr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura: JENNINGS, S. Úvod do dramaterapie. Divadlo a léčba. Ariadnina nit. Praha: Jalna, 2014. ISBN 978-80-260-6783-2. MAJZLANOVÁ, K. Dramatoterapia. 2. vyd. Bratislava: IRIS, 2004. ISBN 80-89018-65-3. MÜLLER, O. a kol. Terapie ve speciální pedagogice. 2. přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4172-7. VALENTA, M. Dramaterapie. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1819-4. Doporučená literatura: KOVÁČOVÁ, B. Vývinovo orientovaná dramatoterapia : možnosti a limity vovýchove a včasnejintervencii. Bratislava: Musica Liturgica, 2011. ISBN 978-80-970418-1-6. KOVÁČOVÁ, B. Hra s bábkou v ranom a predškolskomveku : diagnostika a intervencia. Bratislava: Musica Liturgica, 2013. ISBN 978-80-223-3737-3. MAJZLANOVÁ, K. Práca s príbehom v dramatoterapii u detí s poruchami správania. Speciální pedagogika, 2004, roč. 14, č. 4, s. 280-290 . POLÍNEK, M.D., RŮŽIČKA, M. Úvod do studia dramaterapie, teatroterapie, zážitkové pedagogiky a dramiky. Olomouc: P-centrum, 2013. SBN 978-80-905377-1-2. VALENTA, M. Možnosti dramaterapeutické intervence u osob s poruchou autistického spektra. Arteterapie, 2007, roč. 17, č. 4, s. 213-220. VALENTA, M. Dramaterapeutické projektování. Olomouc: VUP, 2003. ISBN 80-244-0615-2. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (23.04.2020)
|
|
||
První část hodiny - přednáška (teoretický výklad) Druhá část hodiny - zážitková forma - studenti si vyzkoušejí vybrané dramaterapeutické techniky Last update: Valešová Malecová Barbara, Mgr., Ph.D. (06.09.2022)
|
|
||
Obsahové vymezení:
Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (23.04.2020)
|
|
||
1. Studující vypracuje dramaterapeutické sezení splňující postupy a strategie osvojených v předmětu. 2. Studující na základě vlastního zážitku reflektuje vybrané techniky a zhodnotí je z hlediska cílů, možností použití a navrhne případné modifikace aktivity. 3. Studující vymezí expresivní terapie, definuje pojmy dramaterapie a teatroterapie. 4. Studující vysvětlí formy dramaterapie. 5. Studující definuje oblasti použití dramaterapie v pedagogické praxi. 6. Studující v modelových situacích aplikuje vybrané diagnostické metody. 7. Studující vysvětlí principy tvorby terapeutických cílů a tvorby terapeutického programu a terapeutických sezení. 8. Studující vyhledá či sestaví vhodné dramatické aktivity podle stanoveného problému/cíle. 9. Studující reflekuje predstavené a zažité drameterapeutické techniky zaměřené na prevenci šikany a navrhne vlastní. Last update: Valešová Malecová Barbara, Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|