|
|
|
||
The aim of the course is to gain a basic overview of the preparation, organization, implementation, evaluation of research on pedagogical phenomena. It deals with quantitative and qualitative research methods with a focus on their use in special education. It introduces students to various approaches to the development of professional texts that form the basis for term papers and final papers.
Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (09.02.2022)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 20 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 26 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 20 hodin celkem V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle. Je nutné si naistalovat Office 365 pro studenty , návod zde: Podrobné informace a odkaz pro přihlášení do týmu MS Teams budou zaslány mailem. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (10.02.2022)
|
|
||
Student pracuje s využitím elektronické podpory v MOODLE. Podmínkou zakončení je splnění všech zadaných úkolů. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (02.02.2021)
|
|
||
Povinná literatura: GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6 CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2003. ISBN 80-7067-287-0. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0. Doporučená literatura: DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8. HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. aj. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-313-0 Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (23.04.2020)
|
|
||
Obsahové vymezení: 1. Charakteristika základních typů pedagogického výzkumu. 2. Příprava a organizace výzkumného šetření. Výzkumný projekt 3. Informační příprava výzkumu, výzkumné soubory 4. Charakteristika a způsoby využívání metod pedagogického, psychologického a sociologického výzkumu. 5. Výzkumné nástroje v pedagogickém výzkumu 6. Jazyková stránka zpracování odborných textů. 7. Zpracování a interpretace dat. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (23.04.2020)
|