SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Research Methodology in Education - OPBS3S109A
Title: Metodologie výzkumu v pedagogice
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C [HT]
Capacity: 45 / 45 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Teacher(s): PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Pre-requisite : OPBS3S102A, OPBS3S103A
Is pre-requisite for: OPBS3S131A
Is interchangeable with: OKBS3S109A
Annotation -
The aim of the course is to gain a basic overview of the preparation, organization, implementation, evaluation of research on pedagogical phenomena. It deals with quantitative and qualitative research methods with a focus on their use in special education. It introduces students to various approaches to the development of professional texts that form the basis for term papers and final papers.
Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (09.02.2022)
Descriptors - Czech

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám.

Přímá výuka:              

·         přednášky 12 hodin

·         cvičení 12 hodin

Příprava:

·         samostudium odborné literatury 20 hodin

·         zpracování úkolů a příprava na semináře 26 hodin

Seminární práce a příprava na zápočet: 20 hodin celkem

V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle.

Je nutné si naistalovat Office 365 pro studenty , návod zde:
https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/

Podrobné informace a odkaz pro přihlášení do týmu MS Teams budou zaslány mailem.  

Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (10.02.2022)
Course completion requirements - Czech

Student pracuje s využitím elektronické podpory v MOODLE. Podmínkou zakončení je splnění všech zadaných úkolů.

Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (02.02.2021)
Literature - Czech

Povinná literatura:

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6

CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2003. ISBN 80-7067-287-0.

PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0.

Doporučená literatura:

DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8.

HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.

ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. aj. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-313-0

Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (23.04.2020)
Syllabus - Czech

Obsahové vymezení:

1.      Charakteristika základních typů pedagogického výzkumu.

2.      Příprava a organizace výzkumného šetření. Výzkumný projekt

3.      Informační příprava výzkumu, výzkumné soubory

4.      Charakteristika a způsoby využívání metod pedagogického, psychologického a sociologického výzkumu.

5.      Výzkumné nástroje v pedagogickém výzkumu

6.      Jazyková stránka zpracování odborných textů.

7.      Zpracování a interpretace dat.

Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (23.04.2020)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html