|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (09.09.2021)
Výuka v předmětu bude probíhat prezenční formou + částečně formou samostatné práce studentů (zpracování sem.prací - prezentací). Pokud by v průběhu semestru došlo k vyhlášení opatření, která by prezenční formu výuky znemožňovala, bude výuka realizována alternativně, online, prostřednictvím nástroje Microsoft Teams. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (29.10.2019)
NĚMEC, Zbyněk a kol. Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. [Assistance in education of socially disadvantaged pupils.] Vyd. 1. Praha: Nová škola, 2014. 138 s. ISBN 978-80-903631-9-9. TEPLÁ, Marta. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. [Teacher assistant: how to effectively introduce the position of teacher assistant in schools.] Praha: Verlag Dashöfer, 2015. 77 stran. ISBN 978-80-87963-15-9. MORÁVKOVÁ VEJROCHOVÁ, Monika a kol. Standard práce asistenta pedagoga. [Standard of the work of the assistant teacher.] 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 90 stran. Ostatní odborné publikace. ISBN 978-80-244-4722-3. BALVÍN, Jaroslav. Romský pedagogický asistent a jeho možnosti při výchově romských dětí. [Roma pedagogical assistant and its possibilities in the education of Roma children.] Vychovávateľ 1/2000, s.23- 26. – 1. část. Vychovávateľ 2/2000, s.26-29. – 2. část. DROTÁROVÁ, Lucia. Asistent pedagoga - stav v ČR 2006. [Assistant teacher - state in the CR 2006.] Vyd. 1. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006. 99 s. ISBN 80-86856-22-4. LINDQVIST, G., NILHOLM, C., ALMQVIST, L., WETSO, G.-M. Different agendas? The views of different occupational groups on special needs education. European journal of special needs education 2/2011, s.143-157. NĚMEC, Zbyněk, ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ, Klára a HÁJKOVÁ, Vanda. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. [Assistant teacher in inclusive school.] Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. 80 s. ISBN 978-80-7290-712-0. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (06.09.2019)
Předmět zahrnuje výuku následujících témat: 1. Specifika práce asistenta pedagoga v předškolním, základním a středním vzdělávání 2. Specifika práce asistenta pedagoga s vybranými skupinami žáků se zdravotním postižením (žáci s PAS; žáci s mentálním postižením ad.) 3. Role a preferované formy podpory dětí a žáků v práci asistenta pedagoga v zařízeních pro ústavní a ochrannou výchovu 4. Specifika práce asistenta pedagoga s žáky z etnických menšin (model ethnic assistants) a s žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí; role asistentů z řad romské minority 5. Role asistenta pedagoga v zajištění aktivit volného času: příklady dobré praxe 6. Spolupráce asistenta pedagoga s rodinami žáků a s dalšími relevantními organizace mimo školu (OSPOD, NNO ad.) 7. Profese asistenta pedagoga z pohledu zahraničních výzkumů: inspirace pro praxi v ČR |
|
||
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (29.10.2019)
Active participation in lessons (min. 70%), seminar paper - presentation. |