|
|
|
||
The course is aimed at deepening the knowledge of the graduates of Special Education of Individuals with Physical Handicap I. and interpretation of new topics: 1. The issue of congenital disability in somatopedy. 2. Post-traumatic conditions of children, pupils and adults in somatopaedia. 3. Informal care for family members with disabilities. 3. Neurodevelopmental diseases impacting self movement (multiple sclerosis). tudents will become familiar with the issue of severe physical disability.
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2021)
|
|
||
Výuka bude realizována online prostřednictvím MSTeams. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2021)
|
|
||
Podmínkou ukončení předmětu je prokázání teoretických znalostí v písemném testu min na 80% ( možnost 2 oprav). Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2021)
|
|
||
HÁJKOVÁ, V.( ed.): Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. PRAHA:EPOCHA & Somatopedická společnost, 2009. MICHALÍK, J. a kol. Metodika práce s žákem se vzácným onemocněním Studio Press, s.r.o. a Společnost pro MPS, 2012. SIKOROVÁ, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada Publishing, 2011, 208 s., 978-80-247-3593-1. VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2021)
|
|
||
Studium prezentovaných materiálů a doporučené literatury. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2021)
|
|
||
Rozpis témat a termínů: 1. Problematika života osob s vrozenou vývojovou vadou a systémovou poruchou růstu. 2. Neformální pečující a HRQoL osob s tělesným postižením. 3. Problematika poúrazových stavů v somatopedii - edukační a socializační důsledky. 4. Neurovývojová onemocnění snižující mobilitu (RS) - socializační důsledky.
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2021)
|