Multicultural Education - OPBQ3P052B
|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty s problematikou multikultury a inkluzivního vzdělávání. Pozornost bude věnována aktuálním otázkám migrace a interkulturního soužití.
Cíl: Studenti na základě odborných poznatků věcně argumentují a diskutují problematiku žáků s odlišným mateřským jazykem jako specifické kategorie žáků v inkluzi. Studenti objasní proces podpory a možnosti školy při práci s těmito žáky na základě hlubšího pochopení historických a současných problémů migrace.
1. Inkluzivní vzdělávání.
2. Základní terminologie, kultura, identita, etnocentrismus.
3. Skupiny, identita a minority.
4. Migrace
5. Děti s OMJ v české škole.
6. Uprchlictví, azylové řízení.
7. Dítě bez doprovodu.
8. Romský žák
9. Kazuistiky vybraných žáků s OMJ.
10. Pomáhající organizace a inkluzivní vzdělávání.
Last update: Svoboda Petr, Mgr. (28.05.2020)
|
|
||
BAUMAN, Z. (1999)Globalizace. Praha: Mladá fronta. BECK, U. (2007) Co je to globalizace? Omyly a odpovědi. Brno: CDK. ERIKSEN, H. (2007) Antropologie multikulturnich společnosti. Praha: Triton. BURYÁNEK,J. (2002) Interkulturní vzdělávání. Praha: Inkluzivní škola. JANDOUREK, J. (2001). Sociologicky slovnik. Praha: Portál. PRŮCHA, J. (2006) Multikulturní výchova. Triton. SARTORI, G.(2005) Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. Esej o multietnické společnosti. Praha: Dokořán. ČANĚK, D. (1996)Národ, národnost, menšiny a rasismus. Praha: Institut pro středoevropskou kulturu a politiku. Last update: Svoboda Petr, Mgr. (28.05.2020)
|
|
||
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7971 Heslo pro hosty: akredkpg19 Last update: Svoboda Petr, Mgr. (28.05.2020)
|