|
|
|
||
The subject offers orientation in the basic content and theoretical delimitation of adult education, introduces the basis for understanding of lecturers and participants of education.
It deals with the analysis of practical experience with various teaching forms and methods in adult education.
Last update: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Students demonstrate knowledge of the context of adult education in the Czech Republic. They prove their understanding of the specific characteristics of participants and trainers of adult education, acquire selected methods of adult education. Last update: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 30 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 10 hodin. Seminární práce 12 hodin, příprava na zkoušku a zkouška 12 hodin. Last update: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Continuous fulfillment of tasks in e-learning Last update: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Beneš, M. (2014). Andragogika (2., aktualiz. a rozš. vyd). Praha: Grada. Bertl, I. (2018). Aktuální témata teorie a praxe vzdělávání dospělých a seniorů (2. doplněné a rozšířené vydání). Praha: Česká andragogická společnost. Dvořáková, M., & Šerák, M. (2016). Andragogika a vzdělávání dospělých: vybrané kapitoly. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy. Lektor dalšího vzdělávání [Online]. (2006). Retrieved from https://www.narodnikvalifikace.cz/kvalifikace-581-Lektor_dalsiho_vzdelavani
Malach, J., & Chmura, M. (Eds.). (2014). Diagnostika a evaluace ve vzdělávání a učení dospělých. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. Novotný, P. (2009). Učení pro pracoviště: prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí. Brno: Masarykova univerzita. Plamínek, J. (2014). Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele (2., rozš. vyd). Praha: Grada. Průcha, J. (2014). Andragogický výzkum. Praha: Grada. Půbalová, B. (Ed.). (2018). Vzdělávání dospělých v České republice: výstupy z šetření Adult Education Survey 2016. Praha: Český statistický úřad. Veteška, J. (2017). Úvod do teorie vzdělávání dospělých a andragogiky. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Last update: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Adult education, basic terms and definitions, andragogy, lifelong learning. Formal, non-formal and informal education. Professional base and andragogical research. Last update: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (31.10.2019)
|