SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Practices in quantitative data analysis - OPBP3Q610C
Title: Praktika z kvantitativní metodologie
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: both
E-Credits: 3
Hours per week, examination: 0/1, MC [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: Mgr. Kateřina Lukavská, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Kateřina Lukavská, Ph.D.
Annotation - Czech
Cílem předmětu je zvyšovat dovednost studujících v oblasti kvantitativní analýzy dat. Studující jsou vedeni v čištění a přípravě dat, konzultují a procvičují různé druhy statistických testů. Pracují na vlastních datech.
Last update: Lukavská Kateřina, Mgr., Ph.D. (03.10.2024)
Course completion requirements - Czech

Zápočet bude udělen na základě plnění průběžných úkolů.

Last update: Lukavská Kateřina, Mgr., Ph.D. (03.10.2024)
Literature - Czech

Jamovi (Version 2.3) [Computer Software]. (2022). [Computer software]. Retrieved from https://www.jamovi.org.

https://youtu.be/mZomeS0tLxY?si=1YPwcx7RjW3-wcZd

 

Field, A. (2012). Discovering Statistics Using R.

Last update: Lukavská Kateřina, Mgr., Ph.D. (03.10.2024)
Learning outcomes - Czech
  • Připraví vlastní data pro statistickou analýzu: Studující připraví svá data pro statistickou analýzu, včetně čištění dat, identifikace chyb a transformace proměnných.

  • Popíší a vysvětlí základní statistické pojmy: Studující popíší a vysvětlí základní statistické pojmy a principy používané při testování hypotéz (např. p-hodnota, nulová a alternativní hypotéza, hladina významnosti).

  • Zvolí vhodné statistické testy: Studující zvolí vhodný statistický test pro danou výzkumnou otázku a typ dat (např. t-test, ANOVA, korelační analýza).

  • Aplikují statistické testování hypotéz: Studující provedou statistické testování hypotéz na svých vlastních datech, včetně výpočtů a interpretace výsledků.

  • Interpretují výsledky testování hypotéz: Studující interpretují výsledky statistických testů a vyhodnotí, zda hypotézy byly potvrzeny nebo zamítnuty.

  • Prezentují a diskutují výsledky analýzy: Studující jasně a srozumitelně prezentují výsledky své statistické analýzy a vedou odbornou diskusi o svých závěrech, včetně kritického zhodnocení limitů a možných zkreslení.

  • Aplikují statistický software: Studující aplikují příslušný statistický software (např. Jamovi, R) k analýze dat a zpracování výsledků.

Last update: Lukavská Kateřina, Mgr., Ph.D. (03.10.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html