|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, Ph.D. (28.01.2024)
Deskriptory kurzu: Celková časová zátěž studedenta: 80 hodin Přímá výuka: 24 hodin Samostudium literatury (za semestr): 10 hodin Práce se studijními materiály (za semestr): 3 hodiny Plnění průběžných úkolů (za semestr): 3 hodiny Plnění předmětu Seminární práce a reflexe práce: 40 hodin
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, Ph.D. (28.01.2024)
BAŠTECKÁ, B. a GOLDMANN, P. Základy klinické psychologie. Praha: Portál, 2001 HORT, V., HRDLIČKA M. a KOCOURKOVÁ, J. Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha: Portál,2000 KRATOCHVÍL, S. Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Praha: Portál, 2002 MILLAROVÁ, S. Psychologie hry. Praha: Pyramida, 1978 ŘÍČAN, P.-KREJČÍŘOVÁ, D. a kol. Dětská klinická psychologie. 3.vydání Praha: Grada,1997 SVOBODA, M.(ed.), KREJČÍŘOVÁ, D. a VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 1999 VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000 YALOM, I. a LESZCZ, M. Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Praha: Portál, 2015. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, Ph.D. (28.01.2024)
Předmět bude strukturován do následujících tematických bloků: 1) Vymezení sociální skupiny, typologie skupin, struktura a dynamika skupin, 2) Význam skupiny v dětství a dospívání, vývojová specifika, 3) Vedení skupiny, formální a neformální, vychovatelské-učitelské versus psychologické-terapeutické vedení, 4) Techniky práce se skupinou - obecné principy technik (cíl, podmínky, průběh, reflexe), 5) Seznámení skupin, nastavení pravidel, vytvoření bezpečného prostředí, 6) Cílené techniky práce se skupinou podle typu zakázky, ukázky konkrétních aktivit, 7) Dilemata a etické otázky při práci s dětskou skupinou (např. sdělování požadavků a výsledků rodičům a vyučujícím), 8) Profesní rozvoj a reflexe při vedení skupin |
|
||
Last update: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, Ph.D. (28.01.2024)
Podmínkou ukončení je aktivní účast v rozsahu min. 70%, průběžné plnění úkolů a zpracování seminálního úkolu. |