|
|
|
||
The subject deals with psychological thematisations of motivation. The aim is not only to explain different psychological approaches to motivation phenomena, but also to help students to establish more complex explanatory schemas enabling them to increase the comprehensibility of this complicated phenomena. Students will gain the insight into the motivation problematics both at theoretic and application level, emphasizing the school and educational context.
Last update: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je představit studentům problematiku motivace v její komplexnosti a složitosti a nabídnout cesty k jejímu uchopení jak v teoretické, tak aplikační rovině, a to zejména v edukačním kontextu. Last update: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Celková časová zátěž studenta - 90 hodin, Přidělené kredity: 3, Zakončení: KZ Přímá výuka: cvičení: 1 Příprava na výuku: Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 30 minut Samostudium literatury (za semestr) 45 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) 10 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) 9 hodin Plnění předmětu Příprava na zápočet 20 hodin Last update: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet bude udělen na základě úspěšně splněného vědomostního testu, docházky (tolerance dvou absencí) a aktivní účasti na semináři. V případně nutnosti distanční výuky budou semináře zajištěny formou online setkání, případně bude též využito lms moodle. Last update: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, PedF UK, 2002. HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN, 1989. STUCHLÍKOVÁ, I. Motivace a osobnost. In: BLATNÝ, M. Psychologie osobnosti. Praha: Grada, 2010, s. 137-166. HECKHAUSEN, H. Motivation und Handeln. Berlin: Springer, 1980. RHEINBERG, F. Motivation. Stuttgart: Kohlhammer, 2006. ŘÍČAN, P: Motivace. In: ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. Obor v pohybu. Praha, Grada, 2010, s. 95 - 114. CAKIRPALOGLU, P.: Motivy a motivace osobnosti. In: CAKIRPALOGLU, P. Úvod do psychologie osobnosti. Praha, Grada, 2012, s. 180 - 194. CAKIRPALOGLU, P.: Frustrace, úzkost, konflikt. In: CAKIRPALOGLU, P. Úvod do psychologie osobnosti. Praha, Grada, 2012, s. 195 - 203. NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. Last update: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Sylabus: Předmět bude tvořen následujícími tématy: 1. Nejpodstatnější motivační teorie (přístupy k motivaci); 3. Motivace učební činnosti (struktura žákovské motivace: výkonová motivace, poznávací motivace, sociální motivace, instrumentální motivace, odměny a tresty; flow motivace aj.); 2. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky, problémy s žákovskou motivací 4. Diagnostika a autodiagnostika motivačních dispozic jedince Last update: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|