|
|
|
||
Předmět je zaměřen na komunikaci rodiny a školy, její teorii a praxi. Důležitou součástí je nácvik komunikačních dovedností. Cílem předmětu je prohloubit znalosti a dovednosti v oblasti komunikace s rodiči žáků, komunikace v náročných situacích, formy komunikace a jejich využití v kontextu současného stavu školství a nároků na učitelskou profesi. Předmět slouží nejen těm, kteří se chystají do psychologické praxe v oblasti školství a pedagogicko-psychologického poradenství, ale i všem ostatním, kteří budou profesně komunikovat s dětmi a/nebo rodiči. Prostřednictvím předmětu studující získají vhled do fungování školy a rodiny a do jejich vzájemných vztahů. Porozumí jejich perspektivám a komunikačním kódům, ale také překážkám, které limitují vzájemnou shodu. Obsah předmětu: 1. Škola a rodina jako sociální instituce a historické proměny jejich vztahů; 2. Rodinná a školní socializace v kontextu transmise kultury; 3. Rodinné faktory a jejich vliv na vývoj dítěte; 4.Co způsobuje školní docházka v životě rodiny; 5. Rodinný příběh a místo školy v něm; 6.Rodinné výchovné praktiky a jejich vlivy na formování školní kariéry dítěte; 7. Životní a profesionální projekty mezi rodinou a školou; 8. Komunikace mezi rodinou a školou. Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (08.04.2020)
|
|
||
Aktivní účast na semináři. Reflektivní deník. Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (30.01.2020)
|
|
||
MOŽNÝ, Ivo. Česká rodina pozdní modernity: Nová podoba starého partnera a rivala školy. Pedagogika, 4, 2004. RABUŠICOVÁ, Milada a EMMEROVÁ, Kateřina. Role rodičů ve vztahu ke škole - teoretické koncepty. Pedagogika, 2003, 141-151. RABUŠICOVÁ, Milada, ŠEĎOVÁ, Klára, TRNKOVÁ Kateřina a ČIHÁČEK, Vlastimil. Škola a (versus) rodina. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004. RABUŠICOVÁ, Milada, TRNKOVÁ, Kateřina, ŠEĎOVÁ Klára, ČIHÁČEK, Vlastimil. O školách, v nichž jsou rodiče i ředitelé spokojení se vzájemnou spoluprací. Sborník prací Filozofické fakulty. Brno: 2003. ROLLNICK, Stephen, KAPLAN, G. Sebastian a RUTSCHMAN, Richard. Motivační rozhovory ve škole. Praha: Portál, 2017 VIKTOROVÁ, Ida a SMETÁČKOVÁ, Irena. Žákovské knížky, neviditelná samozřejmost. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2011. Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (30.01.2020)
|