|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
Last update: Mgr. Ondřej Hrabec, Ph.D. (27.01.2020)
CORNO, L. a ANDERMAN, E. M. (eds.): Educational Psychology Handbook. Routledge, 2015 (3. vyd.). ČÁP, J. a MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha, Portál, 2001. BRUNER, J. S. The Culture of Education. Cambridge: Harvard University Press, 1996. WITTROCK, M. C. (Ed.). Handbook of research on teaching. New York: Macmillan, 1986. KIRSCHNER, P. A., SWELLER, J. a CLARK, R. E. Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work: An Analysis of the Failure of Constructivist, Discovery, Problem-Based, Experiential, and Inquiry-Based Teaching. Educational Psychologist, 41(2), 2006, p.75-86. Povolání: učitel. Pedagogika, 44, 1994, 4. Monotématické číslo. Psychoanalytické inspirace pro výchovu. Pedagogika, 49, 1999, 4. Monotématické číslo. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (13.09.2023)
Blok 1 Četba:
Četba: Blok 4 Četba: |
|
||
Last update: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (09.10.2022)
Předmět je ukončen zkouškou. K jejímu získání jsou nutné následující podmínky: 1) Účast na setkáních 2) Vypracování eseje „Jak by mělo vypadat školní vzdělávání – moje představy a jejich argumentace“ a jeho závěrečná reflexe 3) Ústní zkouška pokrývající témata předmětu
Instrukce k vypracování eseje: Na začátku kurzu studenti dostanou za úkol vypracovat esej na téma „Jak by mělo vypadat školní vzdělávání – moje představy a jejich argumentace“. Vzdělávání je pojato široce ve smyslu „edukace“, včetně socializace, artikulace rodinné výchovy a školních vlivů, osobnostního vývoje apod. Podmínka 2) bude považována za splněnou nejen odevzdáním vstupního eseje, ale také vypracováním závěrečné stručné, avšak argumentované úvahy o případných proměnách vlastního pohledu na školní edukaci: co po absolvované výuce interpretuji jinak (a proč, na základě jakých poznatků) a v čem naopak setrvávám na svém původním pohledu (a proč, na základě jakých získaných poznatků).
|