|
|
|
||
The course provides an introduction to different approaches in psychology. It analyze selected approaches their paradigms and development. We distinguish 4 levels of paradigm: philosophy paradigm, the category in question, methodology and terminology.
Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (27.01.2020)
|
|
||
Cílem kursu je získání základního přehledu o pluralitě přístupů v psychologii, o východiscích a paradigmatech jednotlivých přístupů a o pohybu a vývoji psychologického myšlení. Last update: Chrz Vladimír, doc. PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
||
Očekávaná zátěž studenta
Příprava na zkoušku a zkouška: 40 hodin Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Zkouška + seminární práce podle požadavků z přednášek. Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (27.01.2020)
|
|
||
a) základní studijní literatura: HOSKOVEC, J., NAKONEČNÝ, M., SEDLÁKOVÁ, M. Psychologie XX. století. Praha: Karolinum, 2002. SEDLÁKOVÁ, M. Propedeutika obecné psychologie. Praha, SPN, 1981. PLHÁKOVÁ, A. Dějiny psychologie. Praha: Grada, 2006.
b) doporučená studijní literatura: KUHN, T. Struktura vědeckých revolucí. Praha, Oikoymenh, 1997. MADSEN, K. B. A History of Psychology in Metascientific Perspectives. Amsterdam, North-Holland, 1988. WATSON, R. I. Prescriptions as a Operative in the History of Psychology. Journal of the History of the Behavioral Sciences, 7, 1971, s. 311-322. Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (27.01.2020)
|
|
||
Studující charakterizuje základní paradigmata (psychologické přístupy) v psychologii Studující popíše filozofická východiska psychologických přístupů Studující popíše předmětná východiska psychologických přístupů Studující charakterizuje metodologické postupy jednotlivých přístupů Studující popíše klíčové koncepty a termíny jednotlivých přístupů Studující popíše, na co jednotlivé přístupy navazují, co překonávají a jaké jsou jejich jednostrannosti Studující dokáže charakterizovat hodnotový a normativní aspekt psychologických přístupů Last update: Chrz Vladimír, doc. PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|