SubjectsSubjects(version: 962)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Parents - teachers - pupils in interaction - OPBP1Q133B
Title: Rodiče, učitelé a žáci ve vzájemné interakci
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D.
Pre-requisite : OPBP1Q101A
Interchangeability : OBPS13116
Annotation - Czech
Kurz je určen pro studenty oboru psychologie. Cílem kurzu je seznámit se se vztahy mezi aktéry školního života (rodiči, dětmi a učiteli). Část kurzu bude realizováno formou přednášky o vztahu rodičů a školy, vlivu rodičů a rodinného prostředí na školní kariéru dětí a formám komunikace mezi rodinou a školou. Další část kurzu bude více zaměřena na komunikaci učitel s rodiči, včetně nácviku komunikačních dovedností v různých formách kontaktu s rodiči ve škole (třídní schůzka, osobní setkání, písemná komunikace).
Last update: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
Descriptors - Czech

Vedle přímé výuky bude věnováno 25 hodin četbě nebo studiu dalších studijních materiálů, 20 hodin přípravě úkolů na výuku a zbytek přípravě na atestaci. 

Last update: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
Literature - Czech

MOŽNÝ, I. Česká rodina pozdní modernity.: Nová podoba starého partnera a rivala školy. Pedagogika. Praha: Pedagogický ústav Jana Amose Komenského, AV ČR, 2004, č. 4. ISSN 0031-3815.

DE SINGLY F. Sociologie moderní rodiny. Praha: Portál, 1999.

ŠTECH, S., VIKTOROVÁ, I. Vztahy rodiny a školy – hledání dialogu. In KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (eds.). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001, s. 57-94. ISBN 80-7178-585-7.

RABUŠICOVÁ, M., EMMEROVÁ, K. Role rodičů ve vztahu ke škole - teoretické koncepty. Pedagogika,  2003,  53,  2, s.141-151. ISSN 3330-3815. 

RABUŠICOVÁ, M., EMMEROVÁ, K., ČIHÁČEK, V. Role rodičů ve vztahu ke škole -empirická zjištění. Pedagogika, 2003,  53,  3, s. 309 – 319. ISSN 0031-3815.

VIKTOROVÁ, I., SMETÁČKOVÁ, I. Žákovské knížky, neviditelná samozřejmost. Praha, PedF UK Praha, 2014. 

ROLLNICK, S.; KAPLAN, S. G.; RUTSCHMAN, R. Motivační rozhovory ve škole. Praha, Portál, 2017. 

 

Last update: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
Course completion requirements - Czech

Předpokladem ukončení kurzu bude docházka a závěrečná krátká esej se shrnutím poznatků a zpětnou vazbou k obsahu kurzu. Podobu dohodneme postupně během semestru. 

Last update: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html