|
|
Files | Comments | Added by | |
![]() |
Oborova praxe s reflexi BC - základní informace.pptx | Mgr. Vojtěch Ondráček, Ph.D. |
|
||
Practice Teaching for students of the bachelor study of Civics Basics of Social Sciences (and Civics) introduces students to the context of pedagogical, special pedagogical and psychological practice, and it do so in close relation to specific demands and possibilities of pedagogy (didactics) of civics and social sciences.
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
Cílem předmětu je uvědomění si vlastních představ o práci učitele OV a ZSV, reflexe postupů vyučujících v praxi, příprava vlastního zapojení do výuky a následná reflexe vývoje profesního pojetí učitele OV a ZSV. Last update: Ondráček Vojtěch, Mgr., Ph.D. (12.02.2025)
|
|
||
Rozložení studijní zátěže (2 ECTS - 50 hodin) A. 4 hodiny (části hodin) strávené výukou – mikrovýstupy ve dvojici nebo samostatně, domluvené a předem připravené ve spolupráci s provázejícím učitelem. B. 8 hodin strávených ve výuce pozorováním výuky nebo nepřipravenou asistencí provázejícímu učiteli podle jeho pokynů. C. 4 hodiny strávené konzultacemi a reflexemi s provázejícím učitelem. D. 12 hodin reflektivní seminář s vyučujícím UK PedF. E. 22 hodin samostudia - přípravy mikrovýstupů, zpracování úkolů do portfolia a studiemodborné literatury. Last update: Ondráček Vojtěch, Mgr., Ph.D. (12.02.2025)
|
|
||
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
Povinná literatura CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. PÍŠOVÁ, Michaela, ed. Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-024-8.
Doporučená studijní literatura HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. JANÍK, T. a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido 2007. JANÍK, T.; MAŇÁK, J.; KNECHT,P. Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido, 2009. LUKÁŠOVÁ, H. Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál, 2010. PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R.Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: AISIS, 2006. Last update: Fapšo Marek, Mgr., Ph.D. (06.02.2023)
|
|
||
Základní informace a opora kurzu se nachází v Moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=17263 Před nástupem na praxi je student povinnen absolvovat proškolení. Jedná se zvládnuté pravidel fungování ve vzdělávacích institucích a složení testu v Moodle. https://pages.pedf.cuni.cz/praxe/proskoleni-pred-praxemi-kurz-v-moodle/proskoleni-pred-praxemi/ Po splnění podmínek získáte certifikát o proškolení, který předložíte v semináři z oborové praxe. Last update: Ondráček Vojtěch, Mgr., Ph.D. (25.02.2025)
|
|
||
Kurz je vystavěn jako kombinace seminárních setkání, uskutečňování praxe a samostatné práce. První dvě setkání jsou koncipována jako představení základní struktury praxe, jejích cílů a nástrojů. Následně prezenční setkávání nebudou a v tomto mezičase dojde k realizaci praxe dle zadaných podmínek. Poslední dvě setkání budou sloužit ke společné reflexi a zhodnocení zkušeností nabytých během praxí. V celém průběhu kurzu bude možné individuálně konzultovat věci s ním spojené. 1. - 4. hodina: prezenční setkání k reflexi náslechů a přípravě a reflexi mikrovýstupů 5. - 6. hodina: prezenční závěrečné setkání s představením vybrané výukové situace
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
Nepřímá výuka tohoto předmětu může být podpořena vzdělávacím prostředí moodlu - https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=17263. Last update: Ondráček Vojtěch, Mgr., Ph.D. (12.02.2025)
|
|
||
Studující
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (10.02.2025)
|