|
|
|
||
The aim of the course is to provide students with basic information in the field of specific learning disabilities. Attention will be paid especially to the issue of personality specifics of pupils with SPU, approaches to the education of pupils with SPU at all levels will be defined. The student will learn the terminology in the field of specific learning disabilities.
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 30 hodin · seminární práce 20 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 44 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 32 hodin celkem Předmět bude vyučován prezenční formou. Základní informace budou předány a upřesněny na prvním setkání. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Zpracování seminární práce dle zadání vyučujícího. Konkrétní informace na prvním setkání. Předmět bude ukončen písemným testem s otevřenými otázkami. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (26.04.2023)
|
|
||
Povinná literatura BARTOŇOVÁ, M. Specifické poruchy učení. Brno: Paido. 2018. ISBN 978-80-7315-266-6 BARTOŇOVÁ, M., PITNEROVÁ, P., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve středním školství. Texty k distančnímu vzdělávání. 1. vvd. Brno: Paido. 2013. ISBN 9788073152437. ELLIOTT, J., PLACE, M. Dítě v nesnázích: prevence, příčiny, terapie. Vyd. 1. Praha: Grada. 2002.ISBN 80-247-0182-0. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. 3. dotisk. Brno: MU. 2016. ISBN: 978-80-210-6678-6 ISBN 80-247-0182-0 POKORNÁ V. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha: Portál. 2010.ISBN:978-80-7367-773 JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Dyslexie. Praha: Nakladatelství D+H. 2004.ISBN 978-80-90386-976 Doporučená literatura BARTOŇOVÁ, M. Approaches to studentswithlearningdisorders in inclusiveschoolenvironment. Brno: MU. 1. dotisk 2015. ISBN 978-80-210-7110-0 PORTEŠOVÁ, Š. Rozumově nadané dítě s dyslexií. Brno: Portál. 2011. ISBN 978-80-7367-990-3. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ. M. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy: Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2016. ISBN 978-80-7315-255-0. GILLERNOVÁ, I., KREJČOVÁ, L., Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada. 2012. ISBN 978-80-247-3472-9. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Obsahové vymezení:
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|