SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Supervised Reflection Program for Special Educators III - OPBO1S127A
Title: Program řízené reflexe speciálního pedagoga III
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / 24 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D.
PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D.
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Ing. Jana Horynová
PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D.
Co-requisite : OPBO1S126A
Pre-requisite : OPBO1S119A
Is co-requisite for: OPBO1S126A
Annotation -
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (06.09.2023)
The course complements the professional training within the subject Field Practice III within the Bachelor's degree in Speech Therapy. The aim of the course is to evaluate the course of Field Practice III, to highlight the benefits of the practice, to point out the problematic areas of the practice and the possibilities of their solution. Students' experiences are compared with findings from relevant professional studies focused on the importance of practice in the study of education. During the seminars, students prepare seminar papers focused on the overall reflection of the practice carried out - the most important insights from the seminar papers are then formulated by students in powerpoint presentations, which are presented during the seminars as a basis for group discussion. Furthermore, they develop case studies within the practice, which they also present in the seminars of the Guided Reflection Programme for Special Educators III.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (11.09.2023)
Přímá výuka 24 celkem
Přednášky: 0
Cvičení: 24 hodin
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 20 hodin
Samostudium literatury (za semestr) 20 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 20 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 20 hodin
Plnění předmětu 20 hodin
Příprava na zápočet 0 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška 26 hodin

 

Literature - Czech
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (06.09.2023)

Povinná:

HLAĎO, P., HORÁČKOVÁ, M., DANIELOVÁ, L. Pedagogická praxe. Vyd. 1. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2010. 97 s. ISBN 978-80-7375-468-6.

MAZÁČOVÁ, N. Pedagogická praxe. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 74 s. ISBN 978-80-7290-673-4.

NEZVALOVÁ, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. 72 s. ISBN 80-2440-208-4.

ŘEZNÍČEK, J., RUSEK, M. DidaEtika: opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. 57 s. ISBN 978-80-7290-794-6.

TOMKOVÁ, A., CHVÁL, M., HEJLOVÁ, H. Pedagogický a výzkumný rozměr studentských esejů v přípravě studentů učitelství pro primární školu. In Pedagogika: časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 60(3), 2010. s. 314-325. ISSN 0031-3815.

Doporučená:

KLUGEROVÁ, J., NĚMEC, Z.Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. 74 s. ISBN 978-80-7452-100-3.

ŠVEC, V. Od znalostí k pedagogické kondici: nový vhled do pedagogické přípravy studentů učitelství? In Pedagogika, 56(1), 2012. s. 91-102. ISSN 0031-3815.

Syllabus - Czech
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (06.09.2023)

Obsah:

1. Celkové zhodnocení studentských praxí, koncepce praxí a splnění cílů.

2. Praxe studentů pedagogických oborů z pohledu relevantních výzkumů – poznatky z terénu.

3. Prezentace studentů I. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy.

4. Prezentace studentů II. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy.

5. Prezentace studentů III. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy.

6. Silné stránky praxí (brainstorming, skupinová diskuze).

7. Slabé stránky, ohrožení průběhu a příležitosti pro rozvoj praxí (brainstorming, skupinová diskuze).

8. Závěrečné zhodnocení.

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (06.09.2023)

Vložení dokumentace praxe - záznamy z hospitací, přípravy na vlastní asistentskou praxi, průběžné hodnocení vlastní praxe, potvrzení o účasti na praxi a potvrzení o mlčenlivosti) do Moodle (bude upřesněno v rámci seminářů).

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html