Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využívanými v edukaci, resp. jejich komplexním řešením, parametrů, specifik a funkční implementací do edukačního procesu. Z hlediska obsahu se předmět orientuje na oblast promítací techniky, prezentačních systémů, prostředků pro poskytování zpětné vazby, řídícími systémy, interaktivní technikou a dotykovými zařízeními. Tyto výukové prostředky jsou rozebírány z hlediska svých specifických rysů a vlastností. Posláním předmětu je rozvinout znalosti a dovednosti studentů z oblasti technických výukových prostředků a vytvořit u studentů základní terminologické konstrukty v dané oblasti a poskytnout žáků typologii technických výukových prostředků a didaktické techniky.
Last update: Jančařík Antonín, doc. RNDr., Ph.D. (28.09.2019)
Literature - Czech
RAMBOUSEK, V. Materiální didaktické prostředky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-674-2
Edudemic. The Evolution of Classroom Technology. 2011. Dostupné z URL: <http://edudemic.com/2011/04/classroom-technology/>.
ROTPORT, M. Didaktická technika. Praha: Vysoká škole ekonomická, 2003. ISBN 80-245-0481-2.
SLAVÍK, M., HUSA, J., MILLER, I. Materiální didaktické prostředky a technologie jejich využívání. Praha: ČZU v Praze, 2007. 50s. ISBN 978-80-213-1705-5.
SHARMA, Pete, Barney BARRETT a Francis JONES. 400 ideas for interactive whiteboards: instant activities using technology. Oxford: Macmillan Education, 2011. Macmillan books for teachers. ISBN 978-0-230-41764-9.
Last update: Jančařík Antonín, doc. RNDr., Ph.D. (28.09.2019)
Learning resources - Czech
Další materiály pro podporu výuky na https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1871
Last update: Jančařík Antonín, doc. RNDr., Ph.D. (06.10.2019)