SubjectsSubjects(version: 978)
Course, academic year 2025/2026
   Login via CAS
Information technology in music education - OPBH4H111C
Title: Informační technologie v hudební výchově
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D.
Annotation - Czech
Předmět "Informační technologie v Hudební výchově" je zaměřen na posílení digitálních kompetencí studentů v oblasti práce s hudebním softwarem a umělou inteligencí. Absolventi budou schopni zvolit efektivní postup při tvorbě výukových materiálů. Seznámí se s možnostmi smysluplného zapojení digitálních technologií do učebního procesu. Vyučující všechny vyučované postupy aktivně používá ve své pedagogické praxi.
Last update: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (16.12.2024)
Descriptors - Czech

Výuka se bude v LS 20/21 konat distančně.

Last update: Svoboda Petr, Mgr. (10.06.2022)
Literature - Czech

Doporučená literatura:

· Bauer, W. I. (2020). Music Learning Today: Digital Pedagogy for Creating, Performing, and Responding to Music. Oxford University Press.

· GOULD, Elaine. Behind bars: the definitive guide to music notation. London: Faber Music, 2011. ISBN 978-057-1514-564.

· GIOIA, Kenny. REAPER 5 Explained [online]. [cit. 2021-01-30]. Dostupné z:

http://www.kennymania.com/reaper-videos/

· ADAMS, Ricci. MusicTheory.net [online]. [cit. 2021-01-30]. Dostupné z:

https://www.musictheory.net/exercises

Last update: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (16.12.2024)
Requirements to the exam - Czech
Vytvoření vlastních vzdělávacích aktivit zahrnujících využití ICT nástrojů v hudební výchově.
Last update: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (16.12.2024)
Syllabus - Czech

1. Práce v notačních programech: Osvojení práce s programy jako MuseScore a Sibelius se zaměřením na rychlost a notografickou správnost, včetně efektivního převodu skenovaných not do digitální podoby a tvorby zvukových podkladů.

2. Vytváření a zpracování zvukových souborů v DAW softwaru: Práce s programy jako Reaper a Studio One pro tvorbu a úpravu zvukových nahrávek.

3. Tvorba interaktivních materiálů: Využití prezentačního softwaru (např. Microsoft PowerPoint, Google Slides) pro tvorbu interaktivních výukových materiálů.

4. Software pro trénink hudebních schopností: Seznámení s nástroji jako GNU Solfege, EarMaster a MusicTheory.net pro rozvoj hudebních dovedností.

5. Využití umělé inteligence v hudební výchově: Aplikace nástrojů jako ChatGPT, Microsoft Copilot, Claude, Gemini, Midjourney při přípravě hodin hudební výchovy.

6. Volitelná témata dle zájmu studentů: Např. tvorba cvičných interaktivních partitur pro sbory, tvorba koncertních plakátů a pozvánek s ohledem na typografii, automatizace vyhodnocování výsledků žáků, efektivní využití technologie při komunikaci s žáky a rodiči, využití tabletů při výuce, zdroje příprav pro výuku hudebně vzdělávacích disciplín.

Last update: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (16.12.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html