|
|
|
||
The course builds on the previous course Didactics of FJ I and Field Practice with Reflection. Students will deepen their understanding of the context of language teaching and become familiar with a wide range of didactic material. The student will be able to distinguish the positives and negatives of the various ways of incorporating these materials into teaching. Under the guidance of the teacher, the student will try his/her hand at creating didactic material. He will be able to analyse, reflect on and evaluate didactic material created by himself or by someone else (student, teacher, evaluation expert). He will become familiar with different types of evaluation.
Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Student rozliší pozitiva a negativa didaktických materiálů materiálů ve výuce jazyků. Student vytvoří didaktického materiál pro výuku FLE. Student analyzuje, reflektuje a hodnotí didaktický materiál, který vytvořil on či někdo jiný. Student se seznámí s různými formami hodnocení ve výuce FLE. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut (aktivizace obsahů z předchozích přednášek, seznamování s didaktickým materiálem)
Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Aktivní práce v seminářích (max. 3 absence) Vypracování zadaných úkolů (MS Teams) Zpracování didaktického materiálu a jeho didaktická reflexe během ústní zkoušky a/nebo prezentace (párová/skupinová kriteriální evaluace) Max. 2 opravné termíny Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris: CLE International, 2006. BERTOCCHINI, P.,COSTANZO, E. Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018. (2. vydání) ROBERT, J.-P. (coll.) Faire classe en FLE – Une approche actionnelle et pragmatique. Paris: Hachette FLE, 2011. Coll. Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. Coll. Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin, 2005. CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. CUQ, J.-P. a I. GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2013. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Týden 1 a 2 - Matériel didactique (základní přehled, reflexe vlastní zkušnosti) Týden 3 a 4 - Document déclencheur (definice, formy, analýza učebnic) Tyden 5 a 6 - Leçon zéro (problematika, formy, ukázky) Týden 7 a 8 - Progession (struktura návaznosti ve výuce) Týden 9 a 10 - Jeu en classe de FLE (problematika, formy, ukázky) Týden 11 a 12 - Évaluation (problematika, formy, ukázky aktivit) Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Týden 1 a 2 - Student vyjmenuje základní typy didaktického materiálu. Student identifikuje tyto typy v učebnicích. Týden 3 a 4 - Student definuje pojem "document déclancheur" a jeho význam prto výuku jazyků. Student nalezne příklady těchto dokumentů na internetu či ve frankofonních médiích. Tyden 5 a 6 - Student vysvětlí vůhody jednotlivých typů "Leçon zéro". Student vytvoří vlastní aktivitu pro tento typ hodiny. Týden 7 a 8 - Student popíše strukturu hodiny jazyka. Student navrhne vlastní koherentní sekvenci 3 aktivit pro výuku FLE. Týden 9 a 10 - Student hraje výukovou hru. Student ovládá slovní zásobu ve FJ k vedení této aktivity. Týden 11 a 12 - Student vyjmenuje formy evaluace ve výuce jazyků. Student vytvoří 3 různé typy evaluační aktivity pro stejné téma výuky/cíl výuky. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|