|
|
|
||
Last update: Mgr. Dušan Foltýn (12.10.2022)
|
|
||
Last update: Mgr. Dušan Foltýn (12.10.2022)
Aplikace a prohloubení poznatků a kompetencí získaných v úvodu do studia dějepisu a dalších předmětech na prostředí konkrétní lokality a regionu zvoleného studentem/kou. |
|
||||||||||||||||||||||
Last update: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2022)
|
|
||
Last update: Mgr. Dušan Foltýn (12.10.2022)
Petr VOREL, Základy historické regionalistiky, Pardubice 2005 František ROUBÍK, Příručka vlastivědné práce, 2. dopl. vydání, Praha 1947 Dušan FOLTÝN a kol., Prameny paměti. Sedm kapitol o kulturně historickém dědictví pro potřeby výchovné praxe, Praha 2008 Václav RAMEŠ, Slovník pro historiky a návštěvníky archivů, Praha 2005 Jaroslav HEROUT, Slabikář návštěvníků památek, Praha 1978 (a další vydání) Pozn. Literatura k jednotlivým užším tématům je součástí studijních opor. Každý ze studentů si vypracuje vlastní seznam literatury ke své zkoumané lokalitě.
|
|
||
Last update: Mgr. Dušan Foltýn (12.10.2022)
Základem práce v seminářích jsou vystoupení studentů, při nicž jsou ověřovány a procvičovány znalosti a kompetence. Důraz je přitom kladen na schopnost vyhledávání a kritické interpretace různých typů pramenů (písemných, vizuálních, kartografických a hmotných). Při práci s literaturou je důraz kladen na heuristiku a kritické čtení. Výuka probíhá formou samostudia, cvičení na učebně, cvičení v terénu, exkurzí a konzultací. |
|
||
Last update: Mgr. Dušan Foltýn (12.10.2022)
Tematické okruhy: 1. Písemné prameny a archivní fondy v HR 2. Typologie literatury v HR, heuristika a kritické čtení 3. Kartografické, ikonografické a fotografické prameny v HR 4. Hmotné prameny nemovité a památková péče v ČR 5. Hmotné prameny movité a sbírkové instituce v ČR 6. Kulturní krajina jako pramen HR 7. Využití HR ve výchovné a vzdělávací praxi (průběžně) |
|
||
Last update: Mgr. Dušan Foltýn (12.10.2022)
Podmínkou udělení klasifikovaného zápočtu je osmdesátiprocetní účast na seminářích, úspěšné absolvání závěrečného testu a vypracování odborné práce týkající se zkoumané lokality (6 normostran + pracovní list). V případě nařízené distanční výuky je účast na seminářích nahrazena splněním domácích úkolů. |