|
|
|
||
|
This course mainly intends to motivate the students to read books for children and young adults and even mrre importantly employing them in ESL classes. While trying to answer the question concerning the origins and qualities typical of literary works classified as English-written children’s literature, the course introduces history and individual genres of children’s literature written in English through a number of various activities, games and plays.
Last update: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (09.09.2023)
|
|
||
|
1. Podpora čtenářských dovedností:
2. Praktické využití literatury ve výuce:
3. Znalosti o žánrech a historií dětské literatury:
4. Kritické hodnocení a analýza literárních děl:
5. Podpora kreativity a expresivity:
6. Vytváření pozitivního vztahu k literatuře:
Tyto cíle by měly poskytnout strukturu pro efektivní výuku a pomoci studujícím ocenit hodnotu dětské literatury nejen jako učebního materiálu, ale také jako prostředku pro osobní a kulturní rozvoj. Last update: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|
|
||
|
a) attendance: max. 2 absences are allowed b) active participation within the seminars c) preparation for the individual classes, reading of the assigned materials, task completion etc. d) language skills are part of the overall assessment. Last update: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (09.09.2023)
|
|
||
|
BARONE, D.M. Children’s Literature in the Classroom: Engaging Lifelong Readers. New York, Guilford Press, 2011. ISBN 978-1606239384. BASSNETT, S.; GRUNDY, P. Language Through Literature: Creative Language Teaching through Literature. London: Longman, 1993.HAHN, D. The Oxford Companion to Children’s Literature (2nd edition). Oxford University Press, 2015, ISBN 978-0199695140. HUNT, Peter. An Introduction to Children's Literature. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 1994. An OPUS book. ISBN 0-19-289243-6.REYNOLDS, K. Children’s Literature: A Very Short Introduction, Oxford University Press, 2011, ISBN 978-0199560240. GAMBLE, N., YATES, S. Exploring Children’s Literature – Teaching the Language and Reading of Fiction (2nd edition). London, SAGE Publications, 2008. ISBN 978-1412930130. LERER, Seth. Children's Literature – A Reader's History from Aesop to Harry Potter. Chicago University Press, 2009. ISBN 0226473015. NODELMAN, P.; REIMER, M. The Pleasures of Children’s Literature. Boston: Allyn & Bacon, 2003, ISBN 978-08-0133-248-7. TOWNSEND, John Rowe. Written for Children: an Outline of English-language Children's Literature. 6th American ed. Lanham, Md.: Scarecrow Press, 1996. ISBN 978-0-8108-3117-9. Last update: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (09.09.2023)
|
|
||
|
1. Introduction 2. Traditional literature 3. Traditional literature 4. Picture Books 5. Picture Books 6. Poetry 7. Realistic fiction 8. Modern Fantasy 9. Modern Fantasy 10. Modern Fantasy 11. Contemporary Fiction 12. Contemporary Fiction Last update: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (09.09.2023)
|
|
||
|
1. Čtenářská analýza:
2. Využití literatury ve výuce:
3. Znalost žánrů a historie:
4. Kritické hodnocení a myšlení:
5. Reflexe a diskuse:
6. Tvorba a kreativní přístup:
7. Podpora čtenářství:
8. Interdisciplinární spojení:
Tyto výsledky učení by měly poskytnout jasné cíle pro studující a zjednodušit hodnocení jejich vlastního pokroku během kurzu. Last update: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|