Last update: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (06.09.2019)
In this course, we are going to explore some basic ways of using dramatic playing and performance in the language classroom. Through short theoretical presentations based on your reading, we are going to extend our awareness of the performative approach to language learning and teaching, its theoretical framework, history, and current development. As writers, performers, directors, and above all as teachers, we are going to submerge in the magic world of "as if" and see what learning opportunities it may offer to our students.
Last update: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (06.09.2019)
Kurz se zaměřuje na možnosti zefektivňování výuky anglického jazyka využíváním postupů z tvořivé dramatiky a divadla. Studenti se v roli hráčů seznamují s řadou dramaticky založených činností adaptovaných nebo přímo vytvořených pro výuku anglického jazyka, které lze pravidelně využívat v běžných hodinách na základní a střední škole. Připravují krátké teoretické prezentace, ve skupinách pracují na inscenaci dialogu. Cílem kurzu je dospět na základě vlastního prožitku, jeho reflexe a srovnání s informacemi z odborné literatury k vytvoření základního přehledu o možnostech performativního učení a vyučování a o podmínkách jeho úspěšného zapojování do praxe.
Literature -
Last update: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (24.10.2019)
Requierd:
BILBROUGH, N. Dialogue Activities. Exploring spoken interaction in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. (vybrané kapitoly)
LADOUSSE, G. P. Role Play. Oxford : Oxford University Press, 2004. (vybrané kapitoly)
MALEY, A.; DUFF, A. Drama Technigues in Language Learning:A resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1992. (vybrané kapitoly)
Last update: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (24.10.2019)
Základní:
BILBROUGH, N. Dialogue Activities. Exploring spoken interaction in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. (vybrané kapitoly)
LADOUSSE, G. P. Role Play. Oxford : Oxford University Press, 2004. (vybrané kapitoly)
MALEY, A.; DUFF, A. Drama Technigues in Language Learning:A resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1992. (vybrané kapitoly)