|
|
|
||
The aim of the course is to introduce students to a professional psychological discourse, which will be applied to pedagogical reality. The course introduces psychology as an independent scientific discipline, shows its methodology and relationship to other disciplines. Emphasis is placed on distinguishing between laic and scientific views on human experience and behavior. The course will focus on basic concepts and theories of general psychology and personality psychology, which are key to the subsequent understanding of the specifics of preschool and school children and the teaching profession.
Students have an e-learning course in which they are going to fill tasks related to the main topics.
Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
The aim of the course is a basic acquaintance of the latest knowledge about the psychological laws of learning and teaching. The course should help in understanding:
1. the process of learning,
2. the student in the context of the learning situation
3. student as a future teacher who reflects on his/her pedagogical activity
After completing the course the student is able to:
1. apply theoretical psychological principles to the teaching of chemistry
2. create conditions for effective learning and teaching
3. analyze the causes of study failure Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
Studijní opory se nacházejí zde: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8585 (studenti obdrží heslo do kurzu na prvním setkání).
V případě distanční výuky bude výuka probíhat v reálném čase na platformě Zoom (pokud nebude ve výjimečných případech stanoveno jinak), aktuální informace obdrží studenti mailem. Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Studující získají atest na základně pravidelného plnění úkolů v e-learningu. Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
ATKINSON, Rita L., B. L. FREDRICKSON, G. R. LOFTUS, W. A. WAGENAAE, Ernest R. HILGARD a Susan NOLEN-HOEKSEMA. Psychologie Atkinsonové a Hilgarda. Vydání 3., přepracované. Praha: Portál, 2012. ČÁP J., MAREŠ J. Psychologie pro učitele. Praha:Portál. 2001. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. KASSIN, S. M. Psychologie. Brno: Computer Press, 2007. NAKONEČNÝ, M. Úvod do psychologie. Praha: Academia, 2003. PLHÁKOVÁ, A. Dějiny psychologie. Praha: Grada, 2006. PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2005. ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. Praha: Grada. 2007 SMÉKAL V. Pozvání do psychologie osobnosti. Člověk v zrcadle vědomí a jednání. Brno: Barrister a Principal. 2002 Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
The course will be devoted to the following topics:
Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8585 (heslo pro hosta je akreditaceUMS2020). Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (23.02.2020)
|
|
||
Po absolvování kurzu studující: 1. aplikují teoretické psychologické principy do vyučování 2. vytváří podmínky pro efektivní učení a vyučování 3. analyzují příčiny studijního neúspěchu Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (08.10.2024)
|