|
|
|
||
The aim of the course is to familiarize students with the diagnosis and education of children with postponed schooling. To gain an orientation about school maturity and school readiness. The content of the course includes discussion of the high number of children with ESL, educational diagnosis, individual support for children with ESL, approaches and methods of supporting children with ESL (e.g. HYPO method, etc.), etc.
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Cílem kurzu je seznámit studenty s diagnostikou a vzděláváním dětí s odkladem školní docházky. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Vyčíslení studijní zátěže 4 kredity - celkem 120 h. Z toho Přímá výuka: 24 Samostudium literatury (za semestr) 15 Práce se studijními materiály (za semestr) 20 Plnění prubeznych úkolů (za semestr) 20 Seminární práce 25 Příprava na zápočet 16 Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a ŠMARDOVÁ, Vlasta. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. 2. vydání. Brno: Edika, 2015. iii, 100 stran. Moderní metodika pro rodiče a učitele. Předškoláci. ISBN 978-80-266-0793-9. DANDOVÁ, Eva, Jana KROPÁČKOVÁ, Hana NÁDVORNÍKOVÁ, Daniela PRAVCOVÁ a Irena PŘÍKAZSKÁ. Školní zralost a odklady školní docházky. Praha: Raabe, [2018]. Školní zralost. ISBN 978-80-7496-373-5. KROPÁČKOVÁ, J. Budeme mít prvňáčka. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-359-8. KUCHARSKÁ, A., ŠVANCAROVÁ, D. Bezstarostné roky? Kroky a krůčky předškolním věkem. Praha: Scientia, 2003. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Děti s odkladem školní docházky a jejich úspěšný start ve škole. Praha: D&H, 1998. ŠULOVÁ, L. Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-542-9. OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Vydání první. Praha: Portál, 2016. 142 stran. ISBN 978-80-262-1092-4. PUGNEROVÁ, Michaela a Ivana DUŠKOVÁ. Z předškoláka školákem. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0573-1. SYSLOVÁ, Zora, KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a FIKAROVÁ, Táňa. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem dítěte. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 125 stran. ISBN 978-80-262-1324-6. VERECKÁ N. Jak pomáhat dětem při vstupu do školy. Praha, Lidové noviny 2002. ISBN 80-7106-474-2. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Témata: 1) Pedagogická diagnostika školní připravenosti a školní zralosti. 2) Odklady školní docházky v českém vzdělávacím systému 3) Spolupráce MŠ, ZŠ a rodiny ve vztahu k dítěti s OŠD. 4) Návaznost preprimárního a primárního vzdělávání. 5) individuální podpora dětí s OŠD, přístupy a metody podpory dětí s OŠD (např. metoda HYPO). 6) Diskuze nad problematikou OŠD a sdílení zkušeností z praxe (vysoké počty dětí s OŠD, poruchy učení, způsoby hodnocení dětí, výstupy předškolního vzdělávání, domácí vzdělávání, zahájení povinného vzdělávání v MŠ v pěti letech, povinný předškolní ročník, přípravná třída atd.).
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Předmět je zakončen zápočtem. Jeho udělení je podmíněno splněním seminární práce a dílčích úkolů v Moodle prostředí. Součástí udělení zápočtu je i účast na závěrečném setkání a sdílení zkušeností z pedagogické praxe. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8734 Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|