|
|
|
||
The aim is to introduce students to the basics of research methodology that will enable students to carry out the necessary procedures in the production of a bachelor thesis. Within the framework of the methodology of the bachelor thesis, the differences between qualitative and quantitative research will be defined, the two basic types of work (theoretical and theoretical-empirical) will be discussed and the two basic scientific research methods (observation and experiment) will be described. The use of information sources will also be introduced, with an emphasis on the retrieval of specialist scientific sources. Students will be introduced to the structure of a bachelor's thesis and the basics of descriptive and inductive statistics. The course concludes with the development of a bachelor thesis concept and its presentation.
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (18.09.2023)
|
|
||
Cílem je studentům představit základy metodologie výzkumu, které studentům umožní provádět potřebné procedury při tvorbě bakalářské práce. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (18.09.2023)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (18.09.2023)
|
|
||
FERJENČÍK, J. Základy metodologie psychologického výzkumu. Praha : Portál, 2000. ISBD 80-7178-367-6. HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha : Portál 2004. ISBN 80-7178-820-1 HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. CHRÁSTKA, M. Hypotézy a jejich ověřování v klasických pedagogických výzkumech. Olomouc: Votobia, 2005. ISBN 807220-253-7. GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno. Paido, 1996. ISBN 80-85913-15-X. PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum, uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3. ŠANDEROVÁ, Jadwiga a Alena MILTOVÁ. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005, 209 s. ISBN 80-86429-40-7. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014, 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (12.01.2020)
|
|
||
Témata: Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (18.09.2023)
|
|
||
Studenti zpracovávají dílčí úkoly, které se týkají cílů, výzkumných otázek a hypotéz, metod sběru a zpracování dat ve vztahu k jejich bakalářské práci. Studují doporučenou literaturu k metodologii výzkumu a pracují se svými podklady k bakalářské práci. Konkretizace úkolů proběhne na 1. setkání kurzu. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (18.09.2023)
|
|
||
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8730 Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (18.09.2023)
|