|
|
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (04.10.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
Cílem kurzu je podnítit autonomní myšlení posluchačů, zvýšit jejich intelektuální sebevědomí a odstranit obavy z matematiky. |
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
24 h přímé výuky; 52 h studia a přípravy na semináře; 14 h příprava na závěrečný test, případně konzultace prezečně či online 2-4 h přednášky stojí na doporučené literatuře a Moodlu; jen v případě přechodu na distanční výuku bude použit MicrosoftTeams https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3af1f0e7878f504b8da949fd4ccf48aa1a%40thread.tacv2/Obecn%25C3%25A9?groupId=3612ed0d-855f-40c1-aefe-3f9b2c18f90b&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d; rozsah studia: |
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
BENTELY, P. J. Kniha o číslech. Praha: Rebo, 2013. ISBN 978-80-255-0649-3. CAROLL, L. Logika hrou. Praha: Pressfoto, 1972. 59-303-70. KASLOVÁ, M. Předmatematické činnosti. Praha: RAABE, 2022. ISBN 978-80-86307-96-1. KASLOVÁ, M. Prelogické myšlení. In E. Fuchs, H. Lišková et al. Rozvoj předmatematických představ u dětí v předškolním věku (76 – 101). Praha: JČMF, 2015. ISBN 978-80-7015-022-1. Kaslová, M. Zebra problem solving methods for children aged 5-8 years In Quaderni di Ricerca in Didattica, 4pp. 2023 KASLOVÁ, M. Transformace v předmatematické gramotnosti. In E. Fuchs, H. Lišková et al. Rozvoj předmatematických představ u dětí v předškolním věku (102-119). Praha: JČMF, 2015. ISBN 978-80-7015-022-1. KASLOVÁ, M. Celek a jeho části. Studijní text pro kurzy ESF. Pardubice: CCS, 2014 (bez ISBN). OPAVA, Z. Matematika kolem nás. Praha: Albatros, 1989. TANSKÁ, N. Co mi řekl semafor. Praha: Albatros, 1988. Učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ |
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
Přednášky budou založeny na soudobých postupech tak, že si student předem prostuduje zadanou literaturu a přednáška již bude poznatky strukturovat a doplňovat. Na počátku každého semináře bude tato příprava důsledně kontrolována. Úvod k novému tématu bude probíhat na bázi praktických činností s doneseným materiálem s oporou pro již prostudovanou látku. Smináře se budou opírat především o práci ve skupinách, jsou stavěny na matematické diskusi k řešeným problémům s přesahy didaktiky. Domácí příprava bude mít dvě formy kontroly:a) vkládáním písemné přípravy do Moodlu v daném časovém úseku; b) krátkými testy v průběhu semináře. |
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (04.10.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
na konci semestru opakovací test, požadovaná míra zvládnutí: nejméně 65 % |
|
||
Last update: PhDr. Michaela Kaslová (31.01.2024)
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8642 (heslo pro hosta je akreditaceUMS2020). |