|
|
|
||
The aim of the lectures is to get acquainted with diagnostics and education of children with school attendance delay. Get an orientation on school maturity and school readiness. The content of the seminars is a discussion on the increasing number of children with ESD, prevention, pedagogical diagnostics, individual educational program, etc. Topics: Pedagogical diagnostics of school readiness and school maturity School attendance delays Cooperation between kindergarten and primary school Continuity of pre-primary and primary education Current problems (increasing numbers of children with PDD, learning disabilities, children's assessment, preschool standards, home schooling, start of compulsory schooling at age five, compulsory preschool, etc.)
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Studijní zátěž: 24 hod přímá výuka, 25 hod sběr dat, příprava a zpracování seminární práce, 26 hodin samostudium odborné literatury a plnění průběžných úkolů dle zadání vyučující Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (11.09.2021)
|
|
||
Základní studijní literatura: JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-474-8 KROPÁČKOVÁ, J. Budeme mít prvňáčka. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-359-8. KUCHARSKÁ, A., ŠVANCAROVÁ, D. Bezstarostné roky? Kroky a krůčky předškolním věkem. Praha: Scientia, 2003. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Děti s odkladem školní docházky a jejich úspěšný start ve škole. Praha: D&H, 1998. ŠULOVÁ, L. Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-542-9.
Další doporučená literatura: VERECKÁ N. Jak pomáhat dětem při vstupu do školy. Praha, Lidové noviny 2002. ISBN 80-7106-474-2. Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (04.06.2017)
|
|
||
Požadavky na zápočet: aktivní účast na prezenční výuce. Vypracování a prezentace případové studie dítěte s OŠD, se kterým bude student/ka realizovat individuální práci. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (08.09.2022)
|