|
|
|
||
Students will gain basic information about the history of music, listen to music samples from individual periods, learn the basics of playing the recorder soprano flute, get an overview of the musical instruments of the symphony orchestra and learn the song repertoire, which is the subject of piano and didaktiky HV. Furthermore, they will gain information about the fundamentals of music psychology and the result will be the elaboration of a musical fairy tale based on this knowledge.
Last update: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (03.01.2020)
|
|
||
Studenti získají základní informace o dějinách hudby, budou poslouchat hudební ukázky z jednotlivých období, naučí se základům hry na zobcovou sopránovou flétnu, získají přehled o hudebních nástrojích symfonického orchestru a seznámí se s písňovým repertoárem, který je předmětem hry na klavír a v dalších semestrech i didaktiky HV. Dále získají informace o základech hudební psychologie a výsledkem bude zpracování hudební pohádky, která z těchto poznatků bude vycházet. Last update: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (05.01.2019)
|
|
||
Pokud to umožní epidemická situace, bude předmět vyučován presenčně/hybridně, a to s oporou o kurz v Moodle, kde budou zveřejňovány videozáznamy klíčových částí výuky. Nebude-li možno (z obecných nebo individuálních důvodů), přejde se plně do distanční formy s on-line výukou na platformě MS-Teams a s oporou v Moodle. Last update: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (28.01.2021)
|
|
||
ZENKL.L. ABC hudební nauky. Praha: Editio Barenreiter Praha, s r.o., 2003. ISBN 80-86385-21-3. HURNÍKOVÁ, Kateřina. Stručný průvodce dějinami evropské hudby: distanční text. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-333-7. DANIEL,L. Škola hry na sopránovou zobcovou flétnu. Praha: Panton, 1987. ISBN 35-091-87. KODEJŠKA,M.-POPOVIČ,M., VEREB,J. Klavírní doprovody a dirigování písní v MŠ a v ZŠ. Praha: Praha: UM-PedF, 2018. ISBN 978-80-7290-976-6. Hudební výchova: Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. UK v Praze – Pedagogická fakulta, Praha. ISSN 1210-3683. Last update: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (26.02.2020)
|
|
||
V plánovaném rozsahu přímého vyučování budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Studentům budou v nepřímé formě vzdělávání zadávány domácí práce v oblastech studia doporučené literatury z dějin hudby a poslechu hudby vybraných hudebních ukázek, které se vztahují k dějinám hudby. Studenti obdrží domácí práce k přípravě na závěrečný písemný test z dějin hudby.V průběhu semestru se uskuteční kolektivní názorná výuka hry na zobcovou sopránovou flétnu. V seminářích bude kolektivně rekapitulována probraná látka z prvního semestru. Studenti obdrží od vyučujícího vzory testů z dějin světové a české hudby, jejichž obdoba bude uplatněna u dílčí zkoušky na konci druhého semestru studia. Model zkoušky na konci druhého semestru bude konkrétně přiblížen a bude představen i systém jejího hodnocení. V průběhu letního semestru si připraví referáty k daným oblastem hudební psychologie a rovněž vytvoří hudební pohádku s vlastní písní. Last update: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (05.01.2019)
|
|
||
Odevzdané (opravené) průběžné písemné úkoly. Zkouška se skládá z písemného testu ze všeobecné hudební teorie, z písemného testu z dějin české a světové hudby, z poslechového testu hudebních ukázek české a světové hudby, z individuální praktické zkoušky z reprodukce notového zápisu rytmu hrou na tělo, ze zpěvu a hry písní pro předškolní děti a z praktické zkoušky ze hry na sopránovou zobcovou flétnu. Model zkoušky na konci druhého semestru bude konkrétně přiblížen a bude představen i systém jejího hodnocení. V hodnocení se projeví i kvalita hudební pohádky, která je tématem v 2. semestru studia UMŠ s prohloubenou specializací HV Last update: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2020)
|
|
||
1) Hudební nauka - aplikace v praktických úkolech. 2) Dějiny hudby. 3) Hra na sopránovou zobcovou flétnu. 4) Základy hudební psychologie. Last update: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2020)
|