|
|
|
||
The course interconnects theory with practical problems and dilematic questions. The core of the course lies in specifications of teachers´ethics, problems of teachers´codex and normative legal documents that must be followed by a teacher.
Last update: Hogenová Anna, prof. PhDr., CSc. (02.02.2018)
|
|
||
Cílem je rozvoj schopnosti propojovat teoretické poznatky etiky s konkrétními a aktuálními problémy morálky, morálního rozhodování, jednání a hodnocení. Reflexe vývoje morálního vědomí u jedince a identifikace vlivů, podmínek a okolností ovlivňujících jeho kvalitu či naopak deficity. Student musí pochopit, že proměna mravního smýšlení se "rodí" z vnitřního duševního habitu , nekonstruuje se. Základem je péče o duši - epimeleia peri tés psychés, tak jak se ustavila evropská duchovnost na základě sókratovskéhé dialogu. Cílem je naučit studenty zvnitřňovat mravní problematiku v myšlení a hodnocení svých budoucích žáků. To je možné jen v napětí bytostných otázek, proto díáváme přednost schopnosti se tázat, zde je jediná možnost, jak předávat "celky bez marga", kterými jsou základní etické fenomény a pojmy. Last update: Hogenová Anna, prof. PhDr., CSc. (02.02.2018)
|
|
||
Patočka, J. Péče o diši I. Praha : Oikumene 1996. Hogenová, A. Bytí a rozumění. Praha : Karolinum, 2016. Jonas, H. Princip odpovědnosti Hogenová, A. Bloudění jako úděl. Praha : Karolinum, 2011. Hogenová, A. Intencionalita a fenomenologie. Praha Karolinum, 2015. Dorotíková, S. /Ed./: Etika učitelské profese Jaspers, K.: Otázka viny Hogenová A. Čas jako problém. Chomutov : L. Marek, 2011, ISBN 978-80-87127-43-8 186 stran. Hogenová, A. Fenomén domova. Praha : Pedf UK 2013, 301, ISBN 978-80-7290-705-2 Hogenová, A. K fenoménu stáří. Praha : Pedf UK 2013, ss. 278, ISBN 978-80-7290-593-5
Last update: Hogenová Anna, prof. PhDr., CSc. (02.02.2018)
|
|
||
Přednášky, dialog se studenty Last update: Hogenová Anna, prof. PhDr., CSc. (02.02.2018)
|
|
||
Vymezení etiky, morálky, morálních vztahů a morálního vědomí. Typologie etik. Paradox základní etické otázky, zdroje a řešení. Otázka zdůvodnění morálky. Teorie vývoje morálního vědomí. Novodobé badatelské směry v etice. Metaetiky. Deontika, deontologie a jejich využití v profesních etikách. problém manipulace v komunikaci a argumentaci. Profesní etiky a etické kodexy. Profesní etika učitelská, kasuistiky a případové studie z učitelské praxe. Last update: Hogenová Anna, prof. PhDr., CSc. (02.02.2018)
|
|
||
Porozumění přednáškám a jejich znalost, dialog s volně vybranou monografií přednášejícího Last update: Hogenová Anna, prof. PhDr., CSc. (02.02.2018)
|