|
|
|
||
Studenti se v rámi předmětů seznámí s diagnostickými a terapeutickými metodami, které jsou používány u dětí školního věku s narušenou komunikační schopností. Pozornost je věnována žákům s foneticko-fonologickými obtížemi,se specificky narušeným vývojem řeči, s balbuties, s myofunkčními poruchami, s dysartrií. Seznámí se s poskytováním logopedické intervence žákům s narušenou komunikační schopností v rezortu školství i zdravotnictví. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (11.09.2017)
|
|
||
- 80% účast; - ústní zkouška; - prezentace materiálů, které student zpracoval na základě odborné praxe s žáky s narušenou komunkační schopností; Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (11.09.2017)
|
|
||
LECHTA, Viktor (2010): Koktavost: integrativní přístup. 2. rozšiř. a přeprac. Vyd. Praha: Portál. LECHTA, Viktor a kol (2005): Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál LECHTA, Viktor ( 2011): Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Port ŠKODOVÁ, Eva, JEDLIČKA, Ivan a kol. (2007): Klinická logopedie. 2., aktualizované vydání. Praha: Portál. VÍTKOVÁ, M. ed. (2004): Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. přeprac. a rozšíř. vydání. Brno: Paido.
Další aktuální odbornou literaturu a jiné zdroje studenti získají v průběhu seminářů. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (13.06.2018)
|
|
||
Diagnostika narušené komunikační schopnosti ve školním věku; diagnostické postuy a materiály u žáků se specificky narušeným vývojem řeči; specifika edukace žáků s vývojovou dysfázií; poradenský systém; žák s balbuties, vzdělávání žáků s balbuties, možnosti diagnostických a terapetuických přístupů u balbuties. Diagnostika a možné terapeutické přístupy u žáků s dysartrií. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (11.09.2017)
|