|
|
|
||
Charakteristika inkluzívního společenského prostředí, vnímání osob s odlišností v podmínkách společenské exkluze a inkluze, paradigmatické změny v sociálních vědách a odpovídající změny v pedagogice,vývoj od segregace k inkluzi v oblasti edukace postižených a jejich přípravy na profesionální začlenění, vytváření příznivých podmínek pro proces vzdělávací inkluze, inkluzívní školní prostředí, inkluzívní opatření pro volný čas a seberealizaci osob s postižením, heterogenita žáků jako preferovaná sociální forma, revize speciálně pedagogické diagnostiky, sociální konstrukce postižení, odlišnost individua a její společenská akceptovatelnost, revize pedagogické metodiky a didaktiky v kontextu vzdělávací inkluze. Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.07.2013)
|
|
||
Ukončení předmětu je podmíněno písemnou zkouškou . Úspěšnost studenta musí být 85%. Možnost 2 oprav. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (01.02.2018)
|
|
||
ALLPORT, G.W.O povaze předsudků. Prostor. 2004 KRATOCHVÍLOVÁ, J :Inkluzivní vzdělávání v české primární škole : teorie, praxe, výzkum. Brno: MU 2013, ISBN 978-80-210-6527-7 PANČOCHA, K. Postižení jako axiologická kategorie sociální participace. Brno: MU 2013, ISBN 978-80-210-6344-0
Last update: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (25.02.2014)
|
|
||
V předmětu budou probírána a diskutována následující témata:
Uvedení do problematiky inkluzivního vzdělávání: videoprojekce, diskurz inkluzivní pedagogiky, zadání seminárního úkolu Práce s heterogenitou třídy a pojetí diverzity žáků v inkluzivním vzdělávání, inkluzivní design výuky Katalogy podpůrných opatření v novém systému podpory žáků v inkluzivní škole, legislativní úprava vzdělávání žáků s potřebou podpůrných opatření Praktické možnosti aplikace formativního hodnocení, možnosti sebehodnocení chování žáků s ADHD, pedagogická diagnostika, hodnocení individuálního pokroku žáků Metakognitivní strategie, teorie učebních a kognitivních stylů v inkluzivním vzdělávání, udělení zápočtů Vybrané aspekty heterogenity třídy (zážitkové aktivity zaměřené na porozumění individuálním potřebám a odlišnostem, diferenciace cílů vzdělávání v kontextu každodenní výuky
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (01.02.2018)
|