|
|
|
||
Lectures, study of relevant materials, teacher observation at alternative schools and follow-up analysis, research work on a given topic.
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
|
|
||
The aim of the course is to provide students with basic information about the origin and the development of reform effort in education systems both in the Czech Republic and in the world. Students acquire knowledge of particular alternative approaches by means of an alternative schools teacher observation and a follow-up analysis. The students are expected to be able to evaluate the possibilities of alternative conceptions within the Czech education system.
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
|
|
||
Carlgren, F. Výchova ke svobodě. Praha-Zlín : Baltazar, 1991. Neil, A.S.: Summerhill. Příběh první demokratické školy na světě. PeopleComm, 2015. Pol, M.: Waldorfské školy: izolovaná alternativa nebo zajímavý podnět pro jiné školy. Brno,FFMU 1995 Last update: Straková Jana, doc. RNDr., Ph.D. (28.08.2017)
|
|
||
Požadavky ke zkušce (ústní a písemná forma): - odevzdání dvou reflexí pozorování v alternativní škole - poskytnutí dvou zpětných vazeb spolužákům na jejich reflexe - aktivní účast v závěrečné diskusi Last update: Straková Jana, doc. RNDr., Ph.D. (28.08.2017)
|
|
||
- Concepts, definitions - Homeschooling - Summerhill - Modern alternative trends in education (antipedagogy, Mikhail Petrovich Shchetinin Kin´s school, community schools, value education and other) Last update: Simonová Jaroslava, Mgr., Ph.D. (29.08.2017)
|