|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (24.09.2018)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (24.09.2018)
Pavelková, I., Urbanová, D.. Nuda v edukačním kontextu: Teoretické konceptualizace a výzkumné metody. Československá psychologie. ročník LXII, č. 4. 2018 s. 350 -365. Hrabal,V., Man,F. Pavelková,I.: Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN 1989 Hrabal,V., Pavelková.: Jaký jsem učitel. Praha, Portál 2010 Nakonečný, M.: Motivace lidského chování. Praha, Academia 1996 Pavelková, I.: Motivace žáků k učení. (Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, Ped.F. UK 2002. Blatný,M..: Psychologie osobnosti. Praha, Grada 2010. Csikszentmihalyi,.: Flow a práce. Praha, Portál 2017 |
|
||
Last update: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (24.09.2018)
Pro získání klasifikovaného zápočtu je nutné uspěšně splnit didaktický test, aktivní účast na seminářích a realizace drobných výzkumných sond. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (24.09.2018)
Course goal: b) Provide inspiration for the students using concrete methods, procedures or interventions for the premediated work with motivation in school. Synopsis of the course: Motivation disposities and motivation processes. Internal and external sources of motivation. Motivation for learning. Influence of motivation to the learning process and its results. Short term and long term strategies that influence the motivation for learning. Diagnostics and development of cognitive, achievement and social needs. Education self-regulation. Perspective orientation. Motivating pupils in school and in the family. Pupils approach to individual subjects. Surpass the crises in the motivation for learning (causes of pupils unmotivation). Anxiety and boredom at school. Motivation training (Achievement motivation programmes, concept ?Originator - Footman" , will training.) Teachers self-diagnostics in the area of motivation.
|