|
|
Files | Comments | Added by | |
kurz_skolni_trida_zs2011.doc | anotace kurzu | doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. |
|
||
The course offers a deeper theoretical knowledge of the classroom and practical procedures in its organization. Social and developmental psychology is the background of the field. The aim is to equip students with the knowledge and skills that will enable them to use group dynamics for the benefit of individual pupils and the group as a whole in their future teaching practice.
Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
Bendl, S., Kucharská, A. (eds.) (2008). Kapitoly ze školní pedagogiky a psychologie. Praha, PeF UK. Bendl, S. (2004). Kázeňské problémy ve škole. Praha, Triton. Hadj Moussová Z. - Duplinský J. a kol. (2002): Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha, PeF UK. Hadj Moussová Z. a kol. (2004): Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. Praha, PeF UK. Hayesová, N. (1998): Základy sociální psychologie. Praha, Portál. Hermochová, S. (2004). Skupinová dynamika ve školní třídě. Praha, Portál. Hrabal, V. (2002): Sociální psychologie. Praha, PeF UK. Hrabal, V., Pavelková, I. (2010): Jaký jsem učitel. Praha, Portál. Hrabal, V. (2002): Diagnostika. Praha, PeF UK. Kolář, M. (2001): Bolest šikanování. Praha, Portál. Lašek J. (2001): Sociálně psychologické klima školních tříd a škol. Hradec Králové, Gaudeamus. Mareš, J. - Křivohlavý, J. (1995): Komunikace ve škole. Brno MU. Vágnerová M. (2001): Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha, Karolinum. http://klima.pedagogika.cz/ Last update: MORAVCOI/PEDF.CUNI.CZ (20.09.2011)
|
|
||
Podmínky: docházka, plnění průběžných úkolů, závěrečný test (v případě domluvy se skupinou může být nahrazeno). Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
Tematické zaměření: · Definice skupiny. Typologie skupin. Malá sociální skupina. Skupinová struktura a dynamika. Role a pozice ve skupině. · Utváření skupin. Vývoj školní třídy jako sociální skupiny s ohledem na věk žáků/yň. · Diagnostika třídy, hlavní diagnostické metody - pozorování, rozhovory, dotazníky. · Sociometrické dotazníky, jejich užití, zpracování a interpretace. Ukázka dotazníku. · Narušené vztahy ve skupině, šikana. · Dívky a chlapci ve skupině. · Kolektiv s postiženými dětmi, dětmi cizinců aj. · Třídní komunitní kruhy, třídnická setkání. · Školy v přírodě, adaptační programy a další možnosti stmelování kolektivu. · Soukromí versus škola, "šedé zóny" ve znalosti dětí a komunikaci s nimi (facebook, kroužky, rodinní příslušníci aj.) · Hlavní důvody nekázně a postupy k jejímu zvládání. · Ne/oblíbené třídy a děti z pohledu vyučujících. · Vztahy mezi třídami. Škola jako skupina. Last update: MORAVCOI/PEDF.CUNI.CZ (20.09.2011)
|
|
||
Podmínky: docházka, plnění průběžných úkolů, závěrečný test (v případě domluvy se skupinou může být nahrazeno). Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|