|
|
|
||
The course is focused on school and counseling psychology.
Keywords: Pupil and educational situation. Model of psychic structure of educated individual. Psychology of school class. Diagnostics of social and educational environment. Specific development disorders of learning abilities. Counseling for gifted and talented. Pupils and sudents with problems and their marking.
Last update: VALENTO/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2010)
|
|
||
St. Bendl, A. Kucharská (ed.): Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha: UK PedF, 2008. Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Praha, Portál 2001. Elliot, J. Place, M. : Dítě v nesnázích - příčiny, prevence, terapie, Grada 2002. Hadj Moussová, Z., Duplinský, J. a kol.: Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha PedF UK 2002. Hadj Moussová, Z. a kol..: Intervence. Pedagogicko-psychologické poradenství III. Praha, PedF UK 2003. Helus, Z.: Dítě v osobnostním pojetí.(Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče.) Praha, Portál 2004. Fišer, R.: Učíme děti myslet a učit se. Praha, Portál 1997. Hrabal, V.: Jaký jsem učitel ? Praha, SPN 1988. Hrabal, V.: Pedagogicko - psychologická diagnostika žáka. Praha 2002, UK PedF. Hrabal,Vl. (2002): Sociální psychologie pro učitele, UK, Praha. Hrabal, V., Man, F., Pavelková, I.: Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN 1984, 1989. Kolář, M.: Bolest šikanování, Portál, Praha 2001. Kyriacou, Ch.(2005): Řešení výchovných problémů ve škole, portál, Praha. Kulič, V.: Psychologie řízeného učení. Praha, Academia 1992. Mareš, J.: Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál 1998. Mareš, J.: Sociální opora u dětí a dospívajících, Nucleus, HK 2002. Matoušek, O.: Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha, Slon 1993. Matoušek, O.,Kroftová,A.: Mládež a delikvence, Portál, Praha 2000. Pavelková, I.: Motivace žáků k učení (Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci). Praha, PedF UK 2002. Petty, G.: Moderní vyučování. Praha, Portál 1996. PSŠE: Typy žáků. PF UK Praha 1995. PSŠE: Čeští žáci po deseti letech. Praha PedF (v tisku). Slavík, J.: Hodnocení v současné škole. (Východiska a nové metody pro praxi.)Praha, Portál 1999. Vágnerová, M.: Psychologie problémového dítěte školního věku, UK HTF, Praha 1995. Vágnerová, M.(1995) : Psychologie školního dítěte, HTF,UK,Praha. Vágnerová, M. 2005): Školní poradenská psychologie,Praha.Karolinum. Výrost,J.,Slaměník, I. 2001): Aplikovaná sociální psychologieII.,Portál,Praha.
Last update: PAVELKOI/PEDF.CUNI.CZ (22.01.2010)
|
|
||
Obsah kurzu:
Last update: PAVELKOI/PEDF.CUNI.CZ (22.01.2010)
|