|
|
|
||
The subject deepens the students' knowledge of the history of pedagogy, especially with regard to the historical anchoring of selected thought directions that speak in pedagogical and wider socio-scientific discourse. The focus of anthropologically tuned pedagogy is the perception of education as an individual's involvement in cultural and social events.
Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
|
|
||
The goal of the seminar is to recall and update the ideas that led to the gradual humanization and democratization of education, a deviation from the clearly authoritative leadership of the child (the pupil) to turning to a child, emphasizing the concept of natural and free education, and connecting school and active life. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (12.07.2019)
|
|
||
CARLGREN, F. Výchova ke svobodě. Pedagogika Rudolfa Steinera. Praha: Baltazar, 1991. ISBN 80-900307-2-6. GRECMANOVÁ, H. - URBANOVSKÁ, E. Waldorfská škola. Olomouc, Hanex, 1996. ISBN 80-85753-09-6. KASPER, T. - KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2429-4. LENDEROVÁ, M. - RÝDL, K. Radostné dětství? Dítě v Čechách devatenáctého století. Praha: Paseka, 2006. ISBN 80-7185-647-9. LUDWIG, H. a kol. Vychováváme a vzděláváme s Marií Montessoriovou (praxe reformně pedagogické koncepce). Praha, Univerzita Pardubice, 2008. ISBN 978-80-7395-049-1. RICHÉ, P. - VERGER, J. Učitelé a žáci ve středověku. Praha: Vyšehrad, 2011. ISBN 978-80-7429-028-2. RÖHNER, R. - WENKE, H. Daltonské vyučování. Stále živá inspirace. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-041-7. RÝDL, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno: Marek Zeman, 1994. ISBN 80-900035-8-3.
Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
|
|
||
100% attendance at seminars. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
|
|
||
Content definition
Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (12.07.2019)
|