|
|
|
||
Last update: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (28.03.2009)
|
|
||
Last update: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (28.03.2009)
The course offers the participants a more detailed identification of one of the most important theories from this domain.
|
|
||
Last update: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (28.03.2009)
BROUSSAU, G.: Theory of Didactical Situations in Mathematics. [Dordrecht,/Boston/London: Kluwer Academic Publishers, 1997. (Francouzská verze: Brousseau, G. (1998). Théorie des situations didactiques.) ISBN 0-7923-4526-6. BROUSSAU, G. - SARRAZY, B.: Glossaire de quelques concepts de la théorie des situations didactiques en mathématiques. DAEST, Université Bordeaux 2, 2002. HRABÁKOVÁ, H.: Využití Teorie didaktických situací v prostředí české školy. [Diplomová práce.] Praha: UK-PedF, 2005. NOVOTNÁ, J. Ukázky analýzy a priori pro slovní úlohy. In: Sborník z JŠDS Vrabcov, jaro 2003. Praha: UK-PedF, OR Didaktika matematiky, s. 31-54. NOVOTNÁ, J. ? PELANTOVÁ, A. - HRABÁKOVÁ, H. ? KRÁTKÁ, M.: Příprava výukových situací. In Sborník příspěvků celostátní konference Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let? Plzeň: Vydavatelský servis Plzeň, 2006, p. 151-173. ISBN 80-86843-08-4. NOVOTNÁ, J. ? PELANTOVÁ, A. - HRABÁKOVÁ, H. ? KRÁTKÁ, M.: Příprava a analýza didaktických situací. Studijní materiál k projektu Podíl učitele ZŠ na tvorbě ŠVP. Blok D02. Praha: JČMF 2006. ISBN 80-7015-085-8 [CDROM] SLOŽIL, J.: Teorie didaktických situací v české škole : Dělitelnost přirozených čísel v 6. ročníku ZŠ. [Diplomová práce.] Praha: UK-PedF, 2005. SPAGNOLO, F. ? ČIŽMÁR, J.: Komunikácia v matematike na strednej škole. Brno: Masarykova universita, 2003.
|
|
||
Last update: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (28.03.2009)
Seminar |
|
||
Last update: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (28.03.2009)
preparation and realization of a didactical situation using the knowledge and abilities gained in the course. |
|
||
Last update: NOVOTNAJ/PEDF.CUNI.CZ (28.03.2009)
1. Basic notion of TDS (situation, milieu, knowledge and its types, didactical contract, a priori and a posteriori analyses) 2. Basic principles of TDS 3. Designing didactical situation |