|
|
|
||
Continuation of the introductory course on mathematics education. Basic notions from mathematics education (e.g., concept creation process, parallel between phylogeny and ontogeny of knowledge) are applied to other mathematical topics.
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (16.05.2009)
|
|
||
The goal of the course is to connect necessary theoretical didactic notions (of general didactics and of mathematics education) to ideas and expectations of students and to confront them with practical situations (simulated exercises, analyses of videorecordings, etc.). Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (16.05.2009)
|
|
||
HEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990. ISBN 80-08-01344-3
HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-581-4
HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK v Praze, PedF, 2004. SBN 80-7290-189-3
STEHLĺKOVÁ, N. Didaktika matematiky pro studenty učitelství 2. a 3. stupně školy. E-učebnice. Praha: PedF UK v Praze, 2008.
STEHLĺKOVÁ, N. Analýza videozáznamů z hodin matematiky. E-learningový kurz v systému Microsoft Class, Praha: PedF UK v Praze, 2008.
KUBĺNOVÁ, M. Projekty ve vyučování matematice, cesta k tvořivosti a samostatnosti. Praha: PedF UK v Praze, 2002. ISBN 80-7290-088-9
Kol. autorů. Podíl učitele matematiky na tvorbě ŠVP. Materiály k projektu ESF. 1. vyd. Praha : JČMF, 2006. s. 1-31. CD ROM, ISBN 80-7015-097-1. ISBN 80-7015-085-8.
Journals for mathematics teachers (Učitel matematiky, Matematika-fyzika-informatika).
Proceedings from conferences for mathematics teachers (např. Dva dny s didaktikou matematiky, Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let, Setkání učitelů všech typů a stupňů škol, Ani jeden matematický talent nazmar).
FUCHS, E. a kol. Návrh evaluačních standardů z matematiky pro základní a střední školy. Praha: Prometheus, 1994.
FUCHS, E. a kol. Standardy a testové úlohy z matematiky pro základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. Praha: Prometheus, 2000. ISBN 80-7196-169-8
FUCHS, E. a kol. Standardy a testové úlohy z matematiky pro 4letá gymnázia. Praha: Prometheus, 1998. ISBN 80-7196-095-0
FUCHS, E. a kol. Standardy a testové úlohy z matematiky pro SOU. Praha: Prometheus, 2004. ISBN 80-7196-294-5
FUCHS, E. a kol. Postavení matematiky ve ŠVP základního vzdělávání. Praha: Prometheus, 2006. ISBN 80-7196-326-7
FUCHS, E. a kol. Postavení matematiky ve ŠVP střední odborné školy. Praha: Prometheus, 2006. ISBN 80-7196-323-2
FUCHS, E. a kol. Postavení matematiky ve ŠVP střední odborná učiliště. Praha: Prometheus, 2006. ISBN 80-7196-324-0 Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (16.05.2009)
|
|
||
Lectures and seminars. Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (16.05.2009)
|
|
||
Požadavky k zápočtu a zkoušce jsou zveřejňovány v kurzu Moodle. Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.02.2012)
|
|
||
Concept maps, standards in mathematics teaching, Bloom taxonomy
School educational programme and its realisation, pupils' competence, interdisciplinary projects
Arguments and proofs
Experimenting in mathematics
Infinity in geometry
Solids, volumes and surface areas
Combinatorics and probability at the secondary school
Complex numbers
Equations and inequalities at the secondary school
Functional thinking
Functions at the secondary school, differentiation, limits Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (16.05.2009)
|