|
|
|
||
Cílem předmětu je jednak ověření teoretických poznatků získaných v předmětech Úvod do lingvodidaktiky,
Lingvodidaktika, Didaktika reálií a Didaktika literatury v prostředí gymnázií a středních odborných škol, a jednak rozvíjení
klíčových kompetencí posluchačů (kompetence diagnostické a sebereflektivní, organizační a řídící, psychodidaktické a
komunikační).
Oborová praxe II rozvíjí osvojené dovednosti a prohlubuje zkušenosti získané na základních školách v rámci předchozí
Oborové praxe I. Studenti praktikují pod vedením zkušených fakultních učitelů, hospitují na jejich hodinách, realizují vlastní
výstupy, analyzují je. Průběžně reflektují pozitiva a negativa vlastních výstupů a učí se hledat alternativní přístupy k
učebním činnostem ve vyučování cizím jazykům. Některé výstupy jsou nahrávány a následně analyzovány. Na závěr praxe
studenti předkládají zprávy, v nichž popisují průběh a formulují závěry z praxe.
Last update: MIKESOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.05.2009)
|
|
||
1. ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998. 2. MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5. 3. POL, M.; LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy : Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha : Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1. 4. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6 5. HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce. Praha : Portál, 1999. 6. KALHOUS, Z. Základy školní didaktiky. Olomouc : UP, 1995. ISBN. 7. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7. 8. PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4. 9. ROSENZWEIG, M. Proměny v projektování obsahu vzdělávání. In. Kapitoly ze školského managementu. BACÍK, F.; KALOUS, J.; SVOBODA, J. Praha : PedF UK, 1998. ISBN 80-86039-49-8.
Last update: MIKESOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.05.2009)
|