|
|
|
||
Cílem předmětu je v návaznosti na předmět Úvod do lingvodidaktiky zprostředkovat studentům další teoretické poznatky z
didaktiky německého jazyka zaměřené především na řečové dovednosti. Studenti se seznámí s formami práce se slovní zásobou, prezentací a nácvikem mluvnického
učiva včetně efektivních forem nácviku zvukové a grafické stránky jazyka. V seminářích studenti realizují mikroteaching k probíraným oblastem. Po absolvování předmětu budou studenti schopni připravit vyučovací hodinu se zohledněním principů ovlivňujících výukový proces, budou připraveni aplikovat znalosti o výuce jazykových prostředků do praktické výuky a rovněž dokáží analyzovat chyby žáků a hledat vhodné formy jejich odstraňování.
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (25.02.2017)
|
|
||
HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988. KOEPPEL, R. Deutsch als Fremdsprache - Spracherwrblich reflektierte Unterrichtspraxis. 2. überarb. Auflage. Hohengehren: Schneider Verlag, 2013. ISBN978-3-8340-1185-5. ROCHE, J. Fremdsprachenerwerb : Fremdsprachendidaktik. 3. vollständig überarb. Auflage. Tübingen: Narr Francke Attempo Verlag, 2013. ISBN 978-3-8252-4038-7. RÖSLER, D. Deutsch als Fremdsprache : Eine Einführung. Stuttgart: J.B. Metzler, 2012. ISBN 978-3-476-02300-1. BENEŠ, E. Metodika vyučování CJ. Praha : SPN, 1969. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků : Úvod do vědního oboru. Praha : ACADEMIA, 2006. ISBN 80-200-1213-3. BAUSCH, K.R.; CHRIST, H.; KRUMM, H.J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 3. überarbeitete und erweiterte Aufl. Tübingen; Basel : Francke Verlag, 1995. ISBN 3-8252-8043-8. WICKE, R. E. Aktive Schüler lernen besser : Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München : Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2. WICKE, R.E. Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning : Verlag für Deutsch, 1995. ISBN 3-88532-693-0. WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für DaF. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001493-0. RAMPILLON, U. Lernen leichter machen. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001574-0. HORNIG, U.; HABERMANN, B. Spaß mit der neuen Rechtschreibung. DaF, 1999. Časopis Cizí jazyky (rubrika recenze, didaktika/ metodika) Pedagogické dokumenty pro příslušné typy a stupně škol, učebnice NJ Společný evropský referenční rámec pro jazyky : Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Council of Europe. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4. Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (25.02.2017)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce:
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (15.03.2017)
|
|
||
Obsah předmětu tvoří následující témata:
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (25.02.2017)
|