course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan can be fulfilled in the future
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (24.04.2018)
EXKURZE SE ZAPISUJÍ A KONAJÍ V LETNÍM SEMESTRU. Cílem kurzu je rozšířit znalosti posluchačů získané při přednáškách a seminářích. Samotná exkurze probíhá ve třech fázích. V první, přípravné jsou posluchači seznámeni s programem exkurze. Pracují s odbornou literaturou a prakticky uplatňují vědomosti a dovednosti získané v jednotlivých kurzech studia historie. Během exkurze prezentují výsledky své práce a získávají další poznatky. Ve třetí fázi korigují své představy s realitou poznanou v průběhu exkurze. Získané poznatky a dovednosti uplatňují ve svém dalším studiu a v odborné přípravě na povolání vyplývající z profilu absolventa bakalářského studia. Každý rok se vypisuje 5-6 různých domácích i zahraničních exkurzí, z nichž si studenti mohou vybrat. Aktuální exkurze nalenou studenti na http://pages.pedf.cuni.cz/kddd/studenti/historicke-exkurze/aktualni/. Zápis probíhá přes aplikaci http://kddd.eu.
Aim of the course - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (24.04.2018)
Cílem exkurzí je rozšířit znalosti posluchačů získané při přednáškách a seminářích.
Literature -
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
APEK, V. a kol. Didaktika dějepisu II, Praha: SPN, 1998.
HOMEROVÁ, M. Jak může vypadat výuka dějepisu v muzeích a skanzenech aneb umí pedagogové využít nabídky této výuky? Učitelské noviny 1997, s. 19-20.
JULÍNEK, S. a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno: MU, 2004.
PETRYL, J. Zkušenosti ze spolupráce školy a muzea při vyučování dějepisu, Praha: SPN, 1962.
PASÁK, T. Muzea a školy. Společenské vědy ve škole, 1987/2, č. 10, s. 281-3.
ŠPÉT, J. - BARTŮŠKA, V. Ke spolupráci muzeí a galerií se školami, Společenské vědy ve škole, 1984/5, č. 5, s. 144-146.
Dále dle tématu exkurze.
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
ČAPEK, V. a kol. Didaktika dějepisu II, Praha: SPN, 1998.
HOMEROVÁ, M. Jak může vypadat výuka dějepisu v muzeích a skanzenech aneb umí pedagogové využít nabídky této výuky? Učitelské noviny 1997, s. 19-20.
JULÍNEK, S. a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno: MU, 2004.
PETRYL, J. Zkušenosti ze spolupráce školy a muzea při vyučování dějepisu, Praha: SPN, 1962.
PASÁK, T. Muzea a školy. Společenské vědy ve škole, 1987/2, č. 10, s. 281-3.
ŠPÉT, J. - BARTŮŠKA, V. Ke spolupráci muzeí a galerií se školami, Společenské vědy ve škole, 1984/5, č. 5, s. 144-146.
Dále dle tématu exkurze.
Teaching methods - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
Výklad vyučujícího, popř. dalších odborníků, a referáty studentů.
Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (24.04.2018)
Aktuální exkurze viz http://pages.pedf.cuni.cz/kddd/studenti/historicke-exkurze/aktualni/.
Entry requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
Žádné.
Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
Atestace: absolvování minimálně pěti dnů exkurze a přednesení referátu, popř. odevzdání referátu v písemné podobě, pokud ústní podání nebude dostatečné.